مشکلات تولید زغال

مشکلات تولید زغال : با توجه به این نکته که در بسیاری از جاها خوانده اید که سود زغال بسیار زیاد می باشد و سرمایه اندکی می خواهد بسیاری از افراد جذب این شغل شده اند اما غافل از اینکه بدون داشتن اطلاعات کافی در زمینه تولید زغال نمی توان به سود خوبی دست یافت و همان سرمایه اندکی را که برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده نیز در اختیار داشتن را از دست خواهند داد. این مطلب صحیح است که این حرفه سود بسیار خوبی دارد و امروزه به یکی از پولساز ترین حرفه ها تبدیل شده زیرا بازار تقاضا آن به شدت در حال افزایش می باشد و راکد نیست اما باید بدانید که سود خوب مستلزم تولید زغال با کیفیت می باشد و تولید زغال با کیفیت نیز به تهیه مواد اولیه مرغوب بستگی دارد از این رو می توان به عنوان یکی از مشکلات تولید زغال  به در دسترس نبودن مواد اولیه آن اشاره کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا مطالب بیشتری را درباره مشکلات تولید زغال برای شما بیان کنیم:

۷ مورد از اساسی ترین مشکلات تولید زغال فشرده و صنعتی

۱٫ عدم در دسترس بودن مواد اولیه تولید زغال

همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم یکی از مشکلات تولید زغال تهیه ی مواد اولیه  که شامل خاک اره ، پوست گردو میباشد و برای بسیاری از تولید کنندگان زغال این امکان وجود ندارد که بتوانند از مواد اولیه مرغوب در تولید زغال خود استفاده کنند همین امر باعث تولید زغال بی کیفیت می شود و افراد برای فروش محصول خود با مشکل روبرو می شوند و دچار ورشکستگی می شوند. قبل از آنکه به راه اندازی خط تولید زغال فکر کنید به فکر تهیه مواد اولیه برای تولید زغال باشید زیرا تضمین کننده سود شما در گام نخست همین مواد اولیه مرغوب می باشد.

مواد اولیه مرغوب باعث می شود که شما زغال مرغوبی هم داشته باشید و زغال مرغوب یعنی فروش بالا و فوری محصول و مشکل بزرگ تر این است که کلی دلال و واسطه گر , در این کار وجود دارد شما می توانید توسط افرادی که در این زمینه تجربه دارند و دارای آشنا نیز هستند مواد اولیه خود را بدون واسطه و دلال تامین کنید.

۲٫ عدم آگاهی و آموزش در زمینه تولید زغال

می توانیم بگوییم یکی از مهم ترین مشکلاتی که در زمینه تولید زغال فشرده برای تولید تولیدکندگان وجود دارد همین نحوه تولید زغال می باشد. زیرا بسیاری از افراد بدون اطلاع و دانش وارد این حرفه می شوند و هیچ شناختی نسبت به آن ندارند. حال چطور می توان این مشکل را برطرف کرد؟پیشنهاد ما به شما آموزش صحیح تولید زغال می باشد که برای تولید کنندگان بسیار واجب است زیرا با چم و خم کار آشنا می شوند و به تمامی ریزه کاری تسلط پیدا می کنند و در هنگام تولید زغال و به هنگام بروز مشکلی سردرگم نمی مانند و براحتی می توانند بحران پیش آمده را مدیریت کنند.

مشکلات تولید زغال

مشکلات تولید زغال

۳٫ عدم بازاریابی درست جهت فروش زغال

یکی از بزرگترین مشکلات تولید کم کاری در بازاریابی صحیح برای فروش زغال می باشد. این مشکل بیشتر برای خط تولید زغال نوپا پیش می آید زیرا در بازاری که این همه رقابت وجود دارد برند جدیدی آمده و افراد با توجه به وجود برندهای قدیمی و عدم شناخت به برند زغال تولید شده جدید نسبت به خرید آن مقاومت می کنند. البته این مژده را به تولید کننده های نوپا و در ابتدا کار می دهیم که با تولید زغال با کیفیت و قیمت مناسب اطمینان داشته باشید که شما نیز مشتریان خود را پیدا خواهید کرد و با تولید زغال های با کیفیت رقبای دیگر را از میدان تولید زغال حذف خواهید کرد. فقط به کیفیت تولید زغال خود اهمیت دهید زیرا برای بازاریابی درست جهت فروش زغال تولید شده بسیار نکته مهمی می باشد.

۴٫ نسیه فروشی زغال

یکی دیگر از مشکلات فروش زغال فشرده فروش بصورت چک و نسیه میباشد ،به هیچ عنوان چک قبول نکنید حتی اگر سود بالایی به شما پیش هاد بشود. چون شما بصورت نقدی مواد اولیه ( خاک اره , پوست گردو , خاک زغال )خرید میکنید و اگر بصورت نسیه بفروشید ( با در نظر گرفتن اینکه چک نقد شود ) بدون شک ورشکست خواهید شد. البته باید به شما بگوییم که معلوم هم نیست که آیا چک نقد شود یا خیر. پس ریسک نکنید و اصولی را در محور کار خود قرار دهید و از داد و ستد چکی پرهیز کنید.

۵٫ عدم مهارت در پخت بریکت و تبدیل آن به زغال

عدم مهارت در پخت بریکت و تبدیل آن به زغال یکی از بزرگترین مشکلات تولید زغال می باشد. زیرا نداشتن مهارت در پختن بریکت نه تنها باعث می شود مواد اولیه شما از بین برود بلکه تمام زحماتی که طی این چند ساعت برای تهیه بریکت کشیده اید نیز به هدر می رود و با دیدن این منظره به احتمال زیاد انرژی شما نیز کاهش پیدا می کند و نسبت به این حرفه دلسرد می شوید. اما توصیه ما به شما این است که نباید به این زودی جا بزنید بلکه شما می توانید با آموزش صحیح کوره داری این مشکل را مدیریت کنید و برطرف نمایید. شما تولید کننده زغال باید بدانید که این بخش کوره داری است که کیفیت زغال را تایین میکند.پس برای ارتقا کیفیت زغال خود باید تمامی آموزش های لازم را ببینید

۶٫ اجاره مکان کارگاه تولید زغال

این مشکل یکی از مشکل هایی میباشد که اگر فکری به حال  آن نکنید همیشه با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد.

راه حلی که کارشناسان در این زمینه توصیه می کنند این است که ملک کارگاه خود را بصورت شراکت تهیه کنید . با این روش میتوانید تا حدی از هزینه ی اجاره ی ماهانه را کاهش دهید و خود را از ورشکستگی نجات دهید.

توصیه ی دیگری که کارشناسان می کنند این است که قرار داد ملک را حد اقل ۳ تا ۵ سال ببندید تا از یکی مشکلات تولید زغال فشرده که نوسان هزینه های ثابت است در امان باشید.

۷٫ نکاتی برای کسب و کار تولید زغال

در قسمت بالا مشکلاتی که امکان دارد برای یک تولید کننده زغال پیش بیاید را برای شما بیان کردیم و امیدواریم راهنما خوبی در این حرفه برای شما باشد البته مشکلات تولید زغال به این چند مورد ختم نمی شود و شما باید با کسب تجربه و کمک گرفتن از افراد با تخصص این مشکلات و راه حل های آن را بیاموزید. در این قسمت از مقاله می خواهیم نکاتی برای کسب و کار تولید زغال برای شما بیان کنیم :

  • به شما پیشنهاد می کنیم قبل اینکه خط تولید زغال فشرده ی خود را خریداری کنید اول سری به بازار بزنید و یا حتی چند کارتن را بازار یابی کنید با این کار مطمئن خواهید شد که حد اقل از نظر فروش مشکلی ندارید و این فاکتور باعث ورشکستگی شما نمیشود.
  • توجه داشته باشید که برای تولید زغال مرغوب به هیچ وجه از خاک ام دی اف استفاده نکنید بعضی از تولید کننده های زغال برای کاهش هزینه اقدام به خرید خاک MDF کرده اند  .خاک MDF موجب میشود که کیفیت زغال شما کاهش پیدا کنه و باعث ایجاد بو میشود وهمچنین استفاده از خاک اره های نامرغوب باعث جرقه و کاهش کیفیت شده .همین کار که نشان از بی اطلاعی شما می باشد باعث کاهش مشتری و بصورت مستقیم روی سود شما تاثیر دارد و همچنین به دستگاه اکستوردر که یکی از مهم ترین دستگاه های شما برای تولید زغال میباشد آسیب وارد میکند و باعث خورده شدن تنگستن ماردون میشود که خود این امر هزینه در پی دارد. پس برای جلوگیری از مشکل تهیه مواد اولیه مرغوب قبل از راه اندازی خط تولید زغال حتما بفکر تیه مواد اولیه تولید حصول خود باشید تا بدون نگرانی و دغدغه ای به سود مطلوب خود برسید.