حقایقی درباره مربع لوشو

حقایقی درباره مربع لوشو : مربع لوشو (Lo Shu Square) نوعی مربع جادویی ۳ در ۳ است که احتمالاً باستانی‌ترین روش استفاده از فنگ شویی است و طبق افسانه‌های چینی، امپراتور یو آن را بر لاک یک لاکپشت غول پیکر پیدا کرد! به هر خانه این مربع یک عدد تعلق دارد. از هر طرف که این اعداد را جمع کنیم حاصل آن ۱۵ می‌شود. کل خانه یا ساختمان، اتاق، دفتر کار، میز و هر چیزی را می‌توان بر اساس مربع لوشو و با در نظر گرفتن جدول عنصرها، جهت ها، رنگ ها و نمادها در فنگ شویی تا بهترین نتیجه را بدهد و هر بخش از خانه به یک حوزه زندگی انسان (مثلاً روابط، سلامتی، حرفه، …) مربوط می‌شود. البته از مربع لوشو به چند روش مختلف می توان بهره برد.اگر می خواهید حقایقی درباره مربع لوشو بدانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

مربع لوشو در فنگ شویی به چه معناست؟

مربع لوشو یک ابزار باستانی است که جهت ایجاد شادی و تعادل توسط استادان فنگ شویی در چین باستان کشف شده و استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که فقط دانستن مربع لوشو به شما در اجرای فنگ شویی متناسب با محیط زندگی یا محل کارتان کمکی نمی کند، در نتیجه شما از جدول فنگ شویی باید به صورت یک ساختار جهت تحلیل بناها استفاده کنید.

حقایقی درباره مربع لوشو که باید بدانید

مربع لوشو نوعی مربع جادویی ۳ در ۳ است که احتمالا باستانی‌ترین روش استفاده از فنگ شویی است و طبق افسانه‌های چینی، امپراتور یو آن را بر لاک یک لاکپشت غول پیکر پیدا کرد! به هر خانه این مربع یک عدد تعلق دارد. از هر طرف که این اعداد را جمع کنیم حاصل آن ۱۵ می‌شود. کل خانه یا ساختمان، اتاق، دفتر کار، میز و هر چیزی را می‌توان بر اساس مربع لوشو و با در نظر گرفتن جدول عنصرها،جهتها،رنگها و نمادها در فنگ شویی تا بهترین نتیجه را بدهد و هر بخش از خانه به یک حوزه زندگی انسان (مثلا روابط، سلامتی، حرفه، …) مربوط می‌شود. البته از مربع لوشو به چند روش مختلف می توات استفاده کرد. در این قسمت از مقاله به بیان حقایق این مربع در فنگ شویی به صورت کامل می پردازیم:

هر محیطی را اعم از خانه٬ دفتر کار٬ کلاس٬ میز٬ ماشین و … را به ۹ قسمت تقسیم می کنند.

عناصری را توی این مربع به ترتیب خاصی پخش شده اند. در این هنر، هر محیط در بسته ، انرژی ۹ کیفیت زندگی ما را تحت پوشش قرار می دهد. یعنی هر قسمت از آن محیط

در بسته مربوط به یک قسمت از خصوصیات زندگی ما خواهد بود.

نکته:در نقشه های چینی جایگاه شمال پایین صفحه است.لطفا به این نکته دقت کنید.

خانه ۱ = شغل و روابط کاری
خانه ۲ = روابط زناشوئی و شریک ها
خانه ۳ = فامیل و اقوام
خانه ۴ = ثروت و دارائی
خانه ۵ = سلامتی (محل تجمع انرژی چی)
خانه ۶ = کمک ویاری
خانه ۷ = فرزندان و خلاقیت
خانه ۸ = دانش و علم
خانه ۹ = شهرت و موفقیت

حال نقشه محل مورد نظر را تهیه می کنیم و شمال و جنوب آن محل را دقیق بر روی نقشه مشخص می کنیم و سپس با قرار دادن این مربع بر روی نقشه، زیادی یا حذف شدگی و محل هر کدام از ۹ خانه بر روی نقشه را مشخص می کنیم و در نتیجه مکان هر خانه در محل مورد نظر ما بدست خواهد آمد. توجه شود که خانه شماره ۹ منطبق بر جنوب و خانه شماره ۱ منطبق بر شمال باشد.

عنصرآب، چوب، آتش، خاک و فلز باهم رابطه سازنده، رابطه مخرب یا کنترل کننده و رابطه تحلیل برنده دارند.

حقایقی درباره مربع لوشو

حقایقی درباره مربع لوشو

خانه شماره ۱ ( شغل و روابط کاری)

این خانه در شمال مربع لوشو واقع شده است. عنصر این خانه ( آب ) است . از قرار دادن عنصر خاک و اجسام ساخته شده از خاک ، از جمله ظروف سفالی،‌

کاشی،‌ سرامیک، کریستال و همینطور اجسامی که دارای رنگ خاکستری هستند ،‌ که رنگ عنصر خاک است در این قسمت باید پرهیز کرد. عنصر فلزدر اثر حرارت به آب تبدیل می شود،‌ وجود این عنصر باعث تقویت عنصر آب می شود. درضمن نباید عنصر چوب و هر آنچه که از آن ساخته شده است مانند گیاهان، درختان، اجسام چوبی و اجسام قهوه ای رنگ که رنگ مربوط به این عنصر است، در این قسمت قرار گیرد. برای تقویت عنصر آب از اجسام فلزی، لوازم برقی و اجسام دارای رنگ سفید و نقره ای که رنگ عنصر فلز است استفاده شود. در ضمن قرار دادن اجسامی که متشکل از عنصر آب هستند، مانند آکواریوم، آب نما، تصاویر منظره آب و اجسام آبی رنگ که رنگ آب هستند، به تقویت این بخش کمک می کند.

خانه شماره ۲ ( روابط زناشوئی و شریک ها )

این خانه در جنوب غربی مربع لوشو واقع شده است. عنصر این خانه ( خاک ) است. گیاهان و درختان که از عنصرچوب هستند داخل خاک ریشه می دوانند و باعث نابودی خاک می گردند پس از قرار دادن اجسام چوبی، درختان، گیاهان، یا تصاویری که عنصر چوب در آن به کار رفته و نیز اجسام قهوه ای رنگ که رنگ عنصر چوب است در این قسمت پرهیز کنید. وجود عنصر فلزدر این منطقه اثر تحلیل برندگی بر انرژی خاک دارد. چرا که فلز از خاک به وجود میآید و حضورش در این مکان باعث تضعیف عنصر خاک می شود. پس از قرار دادن اجسام فلزی، وسائل برقی و تصاویری که دارای این عنصر هستند، و اجسام سفید و نقره ای که رنگ عنصر فلز است پرهیز کنید.
برای تقویت انرژی خاک از عنصر آتش ، اجسامی که این عنصر را دارند، شمع و تصاویر منظره آتش اجسام قرمز و زرد رنگ که رنگ عنصر آتش است استفاده کنید.

هرگز ازعنصر آب برای اتاق خواب استفاده نکنید چون که باعث ایجاد احساس سرد مزاجی و کاهش میل جنسی دو طرف می شود. استفاده از گیاهان، چه زنده و چه خشک شده یا مصنوعی در اتاق خواب مناسب نیست، چرا که گیاهان زنده شبها از خود دی اکسید کربن منتشر می کنند و گیاهان خشک شده ومصنوعی نماد مناسبی برای عشق و طراوت زندگی نیستند و اثر معکوس دارند. چون که آتش در انتها به خاکستر تبدیل می شود قرار دادن اجسامی که دارای عنصر خاک هستند از جمله کریستال، ظروف سفال، سرامیک، کاشی و اجسام خاکستری رنگ که رنگ عنصر خاک است می تواند مفید واقع شود.

تخت خواب را در محلی قرار دهید که احساس راحتی می کنید و به مهم تر آنکه درمکانی که جلوی دید نباشد.

حقایقی درباره مربع لوشو

حقایقی درباره مربع لوشو

خانه شماره ۳ ( فامیل و اقوام )

این خانه در شرق مربع لوشو واقع شده است. عنصر این قسمت ( چوب) است.

نباید عنصر فلز در این مکان بکاررود و از اجسام فلزی، برقی، اجسام نقره ای و سفید رنگ، که رنگ عنصر فلز است، نباید استفاده کرد. همچنین حضور عنصر آتش در این حوزه اثر تحلیل برندگی دارد. چون که آتش برای تشکیل نیاز به چوب دارد و اگر دراین قسمت باشد برای بقاء از عنصر چوب استفاده کرده و آن را تحلیل می برد. پس ، از قرار دادن اجسامی که در آنها عنصر آتش به کار رفته مانند شومینه، بخاری، شمع، تصاویر مربوط به این عنصر و همچنین اجسام قرمز و زرد رنگ که رنگ عنصر آتش است خودداری کنید. برای نیروبخشی به این قسمت می توانید از درختان، گیاهان، اجسام چوبی، اجسام قهوه ای رنگ که رنگ عنصر چوب است استفاده کنید. همچنین چون عنصر آب باعث رشد درختان و گیاهان می شود حضور آن در این منطقه باعث تقویت عنصر چوب می شود.

پس در این قسمت می توانید از آکواریوم، آب نما، تصاویر منظره آب، و اجسام آبی رنگ استفاده کنید.

خانه شماره ۴ ( ثروت و دارائی )

این خانه در جنوب شرق مربع لوشو واقع شده است. عنصر مربوط به این خانه ( چوب ) است. فلز باعث نابودی چوب می شود و عنصر آتش به خاطر استفاده از عنصر چوب برای بقاء اثر تحلیل برندگی دارد. از قرار دادن این عناصر و اجسام ساخته شده از آنها در این قسمت باید دوری کرد. عنصر آب ، که باعث رشد درختان و گیاهان است ، باعث تقویت عنصر چوب می شود. استفاده از عنصر آب، اجسام و تصاویر مربوط به آن و همچنین اجسام آبی رنگ به تقویت این بخش کمک می کند. در ضمن از عنصر چوب و اجسام مربوط به این عنصر نیز استفاده کنید.

خانه شماره ۵ ( سلامتی )

این خانه در مرکز مربع لوشو واقع شده است. عنصر این خانه (خاک ) است . این قسمت، محل تجمع انرژی ( چی ) است وجود عنصر چوب در این محل اثر تخریبی دارد و قرار دادن عنصر فلز نیز اثر تحلیل برندگی دارد. چون فلز از خاک استخراج می شود و حضور آن باعث می شود انرژی خاک محل تحلیل رود. پس از قرار دادن عنصر چوب و فلز در این محل خودداری شود.

برای تقویت این منطقه می توانید از عنصر آتش مثل : شمع، شومینه، بخاری، اجسام قرمز و زرد رنگ استفاده کرد. زیرا آتش پس از سوختن به خاکستر تبدیل می شود و نیز از عنصر خاک مانند: سرامیک، کاشی، کریستال، اجسام خاکستری باعث تقویت این قسمت می شود.

خانه شماره ۶ ( کمک و یاری )

این خانه در شمال غرب مربع لوشو واقع شده است. عنصر این قسمت (فلز ) است. عنصر آتش روی فلز اثر تخریبی و عنصر آب روی آن اثر تحلیل برندگی دارد. چون آتش،‌ فلز را آب و آن را نابود می کند، آب برای بقا از عنصر فلز استفاده می کند چون فلز زمانی که حرارت ببیند به آب تبدیل می شود پس از عنصر آتش و آب وهر چه که به این عناصر وابسته است در این قسمت دوری کنید. با تخریب یا تحلیل رفتن انرژی فلز این قسمت بخش کمک و یاری که مربوط به حامیان و دوستان خوب آسیب وارد شده و فردی که در چنین خانه ای سکونت دارد دوستان و حامیان ، کمی دارد و دائما” احساس تنهایی، ترس و غم و اندوه دارد.

برای تقویت این قسمت می توانید از عنصر فلز، مانند وسائل برقی، فلزی، اجسام نقره ای و سفید رنگ و تصاویر مربوط به آن استفاده کنید. همچنین استفاده از عنصر خاک‌ در این منطقه اثر مفیدی دارد. ب

حقایقی درباره مربع لوشو

حقایقی درباره مربع لوشو

خانه شماره ۷ ( فرزندان و خلاقیت )

این خانه در غرب مربع لوشو واقع شده است. عنصر این قسمت (فلز ) است. عنصری که اثر تخریبی بر این قسمت دارد آتش و عنصری که اثر تحلیل برندگی دارد آب است. پس از قرار دادن این عناصر در این قسمت خودداری کنید. تقویت این خانه مانند خانه شماره ۶ است.

خانه شماره ۸ ( دانش و علم )

این خانه در شمال شرق مربع لوشو واقع شده است. عنصر این قسمت ( خاک ) است.
عنصر چوب بر آن اثر تخریبی دارد وعنصر فلز اثر تحلیل برندگی دارد، چون فلز از خاک به وجود می آید و برای ساخت خود خاک را تحلیل می برد. پس استفاده از این عناصر در این قسمت مضراست. عنصر آتش باعث تقویت انرژی خاک می شود. استفاده از خود عنصر خاک نیز باعث تقویت می شود.

خانه شماره ۹ ( شهرت و موفقیت )

این خانه در جنوب مربع لوشو واقع شده است. عنصر حاکم براین خانه ( آتش ) است.
عنصرآب در این قسمت باعث تخریب انرژی آتش می شود، چرا که آب آتش را خاموش می کند. پس از قرار دادن آکواریوم، آب نما، اجسام آبی رنگ، تصویر منظره آب در این قسمت پرهیزکنید. همچنین خاک از آنجائی که از سوختن آتش خاکستر ایجاد می شود اثر تحلیل برندگی روی عنصرچوب دارد.

می بایست از قرار دادن هر آنچه که به عنصر خاک مربوط می شود از جمله کاشی،‌ کریستال، اجسام خاکستری در این قسمت پرهیز کرد. برای تقویت عنصرآتش‌ بهتر است از شومینه،‌ بخاری، شمع،‌ اجسام قرمز و زرد رنگ و‌ تصویر منظره آتش استفاده شود.
درضمن عنصر چوب به خاطر اینکه باعث برافروختن آتش می شود به تقویت انرژی آن کمک می کند.

نکته مهم در مربع لوشو

وقتی یک خانه یا هر محلی به هر ترتیب یک قسمتی را کم دارد یا قسمتی را زیاد دارد باعث به وجود آمدن عدم تعادل در آن محیط می شود. و ما باید از تکنیک هایی استفاده کنیم تا عدم تعادل انرژی را بر طرف کرده ، اجازه دهیم تا انرژی به شکل صحیحی جریان پیدا کند. برای این کار می توان از نور، صوت،گیاه زنده،رنگ ها و چرخه عناصر استفاده کرد.