چاپ کتاب برای کسری خدمت

چاپ کتاب برای کسری خدمت ایده‌ای است که شاید هیچ‌کس در مورد آن اطلاعات کافی را نداشته باشد. اما به‌هرحال این طرح توسط سازمان نظام‌وظیفه مطرح گردیده و نیروی انسانی نیز آن را تأیید کرده است. سال‌هاست که نخبگان، دانشجویان مقاطع مختلف و… از این ویژگی استفاده می‌کنند و می‌توانند کسری خدمت دریافت کنند. اما شرایط خاصی دارد و هر تحصیل‌کرده و دارنده مدرکی نیز نمی‌تواند از آن استفاده کند.

چگونگی دریافت کسری با ترجمه کتاب

در کنار نوشتن کتاب ترجمه آن نیز می‌تواند یکی از روش‌ها باشد. اولین قدمی که باید در این مورد بردارید این است که به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده و نامه‌ای به مضمون ترجمه کتاب دریافت کنید. در این نامه در خصوص شما، فعالیت شما و همین‌طور ترجمه کتاب بر اساس رشته تحصیلی‌تان اطلاعاتی آورده شده است.

پس از آن باید به یکی از سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز نظامی مراجعه کرده و این نامه را تحویل آن‌ها بدهید. در برخی وضعیت‌ها ممکن است سازمان نیازی به ترجمه کتاب نداشته باشد. در این وضعیت نامه‌ای به فرد اعطا می‌گردد که بتواند برای دوباره امتحان کردن شانس خود به یک مرجع دیگر مراجعه کند.

سربازی که قرار است به‌زودی به خدمت اعزام شود لازم است که با ارگان‌ها و سازمان‌هایی همکاری کند که زیر نظر بنیاد ملی نخبگان کار می‌کنند. ضمن این که این کسری صرفاً با مدارک تحصیلی بالاتر و یا نخبگان عضو بنیاد ملی قابل انجام است؛ بنابراین وظیفه ارائه درخواست چاپ کتاب در این شرایط صرفاً با کسانی خواهد بود که دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر (فوق‌لیسانس و بالاتر) هستند. ضمن این که این طرح‌ها مربوط به نخبگان است و اغلب ممکن است این ذهنیت به وجود بیاید که شاید معدل فرد و همین‌طور رشته و دانشگاهی که تحصیل‌کرده است روی این مسئله تأثیرگذار باشد. درصورتی‌که چنین نیست. صرفاً به مدرک و همین‌طور موقعیت تحصیلی دقت می‌شود.

دریافت معافیت کامل با چاپ کتاب

یکی از سؤالاتی که مطرح می‌شود مربوط به نحوه دریافت معافیت دائم و عدم حضور در دوره ضرورت خدمت به‌واسطه تألیف و نوشتن کتاب است. در این مورد شک و شبهه‌های زیادی در اینترنت و وب‌سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی وجود دارد. اول این که چاپ کتاب برای کسری خدمت صرفاً محدود به همان کاهش زمان بین ۴ تا ۶ ماه خواهد بود. در هیچ شرایطی این امکان وجود ندارد که شما بتوانید با امکان نوشتن کتاب معافیت دائم دریافت کنید. مگر این که اگر خدمت شما دوره ۲۱ ماه است تمام مدت را کسری جبهه پدر و… داشته باشید و در کنار آن بتوانید ۴ ماه کسری کتاب را نیز دریافت کرده و به‌صورت کامل معاف شوید.

متقاضیان نیازی به دفاع در مقابل پروژه کتاب برای کسری خدمت ندارند. اما لازم است که کتاب آن‌ها توسط سازمان نظام‌وظیفه و بنیاد ملی نخبگان تأیید شود. در این وضعیت می‌توانند در خصوص مدت‌زمان کسری اعتراض کنند و این زمان را تا ۸ ماه نیز برسانند. هیچ‌چیز قطعی نیست، اصلاً مشخص نیست که کتاب شما تأیید خواهد شد یا خیر! باید به یاد داشته باشید که کسری خدمت نیز معمولاً به شکل سخت‌گیرانه‌ای اعطا می‌شود و اگر کتاب شما کیفیت لازم را نداشته باشد قطعاً با مشکل مواجه می‌شوید. دوما بهتر است که در خصوص نحوه چاپ کتاب و کیفیت آن بیشتر بدانید. در این مورد با ما همراه باشید تا ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص چاپ کتاب برای کسری خدمت، در مورد شرایط کتاب نیز به شما اطلاعاتی منتقل کنیم

چاپ کتاب برای کسری خدمت

مراحل دریافت کسری با ترجمه کتاب

دراین‌بین و در کنار چاپ کتاب برای کسری خدمت ترجیح دادیم در خصوص ترجمه کتاب نیز مسائلی را به شما عزیزان عرض کنیم. اول این که برای شروع لازم است که عضو سازمان نخبگان کشوری شوید و سپس نامه‌ای را از نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح دریافت کنید. در مرحله بعدی باید به سازمان‌های مختلف برای دریافت پروژه و موضوع چاپ کتاب و ترجمه مقاله مراجعه کنید. پس از آن موضوع شما تأیید خواهد شد.

پس از این که موضوع تأیید شد می‌توانید از برخی مؤسسات برای چاپ کمک بگیرید. توجه کنید که همه چیز باید به‌درستی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است زمان زیادی برای بازبینی و اصلاح کتاب نداشته باشید. شرایط کسری خدمت نیز ممکن است بسته به دوره زمانی که نسبت به آن اقدام می‌کنید با تغییراتی مواجه شود. از این رو دقت کنید که شما می‌توانید برای دریافت پروژه به سراغ سایت‌های ارائه پروژه بروید و پیش از تصمیم‌گیری بررسی نمایید که آیا اصلاً امکان دریافت پروژه و یا چاپ کتاب برای کسری خدمت وجود دارد یا خیر! سایت پلیس الکترونیک نیز بخشی تحت عنوان کسری خدمت دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت با چاپ کتاب

همان‌طور که اشاره کردیم برای چاپ کتاب برای کسری خدمت شما نیاز به ارائه یک سری مدارک خواهید داشت. اول این که باید تأییدیه‌ای از بنیاد ملی نخبگان دریافت کرده و سپس مدارک زیر را به این ارگان ارائه دهید: تصویر و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت پایان دوره که این مدرک کارشناسی ارشد یا فوق‌لیسانس و همین‌طور یکی از رشته‌های دارای مدرک دکتری خواهد بود. علاوه‌برآن اصل شناسنامه و کارت ملی، عنوان کتاب، چند قطعه عکس و رزومه و سابقه علمی و فعالیت‌ها در حوزه مرتبط با رشته تحصیلی.

در نهایت اگر این مدارک تأیید شود و شما امکان دریافت کسری از این طریق را داشته باشید می‌توانید مراحل بعدی دریافت کسری خدمت را طی کند.

همین‌طور یکی دیگر از روش‌هایی که در کنار چاپ کتاب برای کسری خدمت قرار می‌گیرد و یا بخشی از آن را شامل می‌شود در واقع چاپ مقاله در مبنای ISI برای دریافت کسری خدمت خواهد بود. نکات مهمی در مورد این روش دریافت کسری وجود دارد که تمامی آن‌ها مزیت به‌حساب می‌آیند.

اغلب کسانی که قصد اعزام به خدمت سربازی را دارند خیلی دیر تصمیم به تألیف و چاپ کتاب برای کسری خدمت می‌گیرند. در نتیجه با مشکل مواجه می‌شوند. دراین‌بین پروسه اداری چاپ مقاله نیز همیشه کوتاه است. هزینه چاپ کتاب و مقاله در این شرایط نیز معمولاً نسبت به دیگر پروژه‌ها به‌مراتب کوتاه‌تر بوده و در نهایت شما نیازی به دفاع هنگام ارائه مقاله و کتاب نخواهید داشت. نیازی به این نیست که سرباز از قبل از نظر موازین و… مورد بررسی و گزینش قرار بگیرد