نمای فایبرسمنت برد بهتر است یا تمام شیشه؟

نمای فایبرسمنت برد بهتر است یا تمام شیشه؟ این روزها به کارگیری متریالهای مختلف در نمای ساختمان برای ایجاد جلوه های بصری زیبا و جذاب به یک امر طبیعی تبدیل شده است . چوب، آجر، فایبرسمنت، سیمان، شیشه و … همه ابزاری برای نما سازی ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری به شمار می روند. نکته اساسی و مهم در نمای ساختمان، انتخاب متریال مناسب می باشد. در هر منطقه ­ای با توجه به موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، آداب و رسوم، سلیقه ­ی مردم و نوع کاربرد سازه از نماهای ساختمانی متنوع استفاده می­ شود.

فایبر سمنت برد یکی از متریال هایی که امروزه کاربرد زیادی دارد و دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر مصالح می باشد که منجر به زیبایی ساختمان نیز می گردد. در ادامه این مطلب قصد داریم مقایسه نمای فایبر سمنت را با نمای شیشه انجام دهیم و به شما بگوییم نمای فایبر سمنت برد بهتر است یا تمام شیشه . پس با ما همراه باشید.

نمای فایبرسمنت برد بهتر است یا تمام شیشه؟

طبق نظر کارشناسانه بسیاری از مهندسین مزایای استفاده از فایبر سمنت برد از هر لحاظی نسبت به نمای تمام شیشه بیشتر است و اغلب سازندگان و پیمانکاران نما ترجیح می دهند متریال انتخابی آنان برای اجرای نما فایبرسمنت باشد. زیرا اجرای فایبرسمنت نسبت به شیشه بالا تر است و نمای شیشه دارای اجرای متوسط می باشد همچنین فایبرسمنت عایق مناسبی در برابر گرما و سرما و باران می باشد و مقاومت آن در برابر زلزله و آتش سوزی از نمای تمام شیشه بیشتر است.

نصب فایبر سمنت برد آسانتر است یا شیشه؟

بسیاری از سازندگان نمای ساختمان معتقدند فایبرسمنت برد از تنوع بالایی برخوردار می باشد در صورتی که نمای تمام شیشه تنوع محدودی دارد و هزینه آن از فایبرسمنت نیز بیشتر است. همچنین فایبر سمنت برد به دلیل وزن کمی که دارد در ساختمان های مرتفع به راحتی و با سرعت عمل قابل اجرا می باشد در صورتیکه نمای تمام شیشه نمایی با وزن سنگین می باشد و نصب آن را در ساختمان مرتفع دچار مشکل می کند.

اگر برای اجرای نمای خود بین فایبرسمنت برد و نمای تمام شیشه شک دارید بطور حتم توصیه ما به شما اتنتخاب و خریداری فایبر سمنت برد می باشد.

چرا پیمانکاران ما برای اجرا نما از فایبرسمنت استفاده می کنند؟

نما علاوه بر اینکه وظیفه‌ی زیباسازی دیداری ساختمان را بر عهده دارد ، در مقاومت یک سازه نیز تاثیرگذار است ، حال آنکه می‌تواند هزینه‌های تمام شده را نیز بسیار کاهش یا افزایش دهد . نمای ساختمان یکی از مهم ترین بخش های ساختمان است که مانند یک شناسنامه عمل می کند و نشان دهنده هویت ساختمان است و تمام زیبایی ظاهری ساختمان به مصالح به کار رفته و طراحی آن بستگی دارد . بدین علت نما بسیار مهم است که همواره در جلوی چشم شهروندان قرار دارد و در خرید آن بنا تاثیر بسزایی دارد .

با ورود فایبرسمنت برد به بازار نظر بسیاری از پیمانکاران نما به این محصول نوین جلب شد. فایبرسمنت به دلیل مزایایی از جمله مقاوم بودن در برابر گرما و سرما و عایق صدا و وزن کم و تنوع بالا و نصب سریع و آسان آن بسیار مورد علاقه مهندسین ساخت و ساز قرار گرفت. این محصول با داشتن تمامی این مزایاها دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد که در این شرایط گرانی برای کارفرمایان بسیار مقرون بصرفه می باشد. به همین علت پیمانکاران نما برای اجرای نما بیشتر از فایبرسمنت برد استفاده می کنند.

معایب نمای تمام شیشه ای

  • مصرف زیاد انرژی و آلودگی هوا
  • مشکل آلودگی صوتی مخصوصاً در فضای داخلی ساختمان
  • صرفه اقتصادی : به صرفه نبودن نمای شیشه از این جهت عنوان می شود که هزینه دوجداره نمودن نمای شیشه ای بسیار زیاد بوده و بحث ریالی آن قابل قبول برای سازندگان ساختمان نمی باشد.
  • مقاوم نبودن در مقابل زلزله
  • مقاوم نبودن در مقابل آتش
  • کاهش فضای مفید ساختمان

چرا نمای فایبرسمنت دارای گارانتی می باشد و نمای تمام شیشه این پشتیبانی را ندارد؟

در زمانی که قرار است نمایی برای طولانی مدت انتخاب شود، درک تفاوت بین نمای تمام شیشه و فایبرسمنت اهمیت زیادی دارد. در حالی که این دو تا متریال اصلا شبیه به یکدیگر نیستند، همچنین دارای تفاوت های زیادی هستند که در قسمت اول مقاله به آن ها اشاره کردیم.

در زمان انتخاب بهترین نما باید عوامل و فاکتورهای زیادی بررسی شود از قبیل هزینه، نوع نصب، مواد به کار رفته در آن و … با توجه به بررسی هایی که در این مقاله درباره فایبر سمنت و نمای تمام شیشه انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که بهترین نما برای اجرای نما بین نمای تمام شیشه و فایبر سمنت برد نمای سمنت برد می باشد به دلیل مزایای فروانی که دارد و دیگر مانند مصالح قدیمی نیاز به ملات ندارد و با روش خشک قابل اجرا و نصب می باشد و بازسازی آن بسیار راحت می باشد و طول عمر این محصول طبق گفته کارشناسان ۵۰ سال به بالا می باشد.

همچنین باید گفت برخی از تولید کننده های معتبر فایبرسمنت برد محصولاتشان دارای گارانتی می باشد و همین نکته باعث دلگرمی خریدار و مصرف کننده می باشد. زیرا این تولید کننده از کیفیت محصول خود اطمینان کامل را دارند در صورتیکه نمای تمام شیشه به دلیل مقاومت بسیار پایین این نوع متریسال ها هیچگونه ضمانت و گارانتی را تولید کننده و فروشندگان برای این محصولات قرار نداده اند. اگر برای ساخت نمای خود به دنبال متریال جدید و باکیفیت با هزینه مناسب هستید فایبر سمنت برد گزینه مناسبی برای شما می باشد.