قیمت اجاره ویلا در سوادکوه

شهرستان سوادکوه که مرکز شهرستان پل سپید است، در استان مازندران واقع شده و از آن به عنوان یکی از از شهرستان های شمال مرز و بوم یاد می شود. از نظر جغرافیایی همین شهرستان در حیطه البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان واقع شده است. شهرستان سوادکوه از سمت شمال جغرافیایی به سوادکوه شمالی، از سمت جنوب به فیروزکوه و ارفه کوه، از سمت غرب به بابل و از شرق به ساری و ارتفاعات دودانگه محدود می شود.

سوادکوه در واقع در یک دره طولانی قرار گرفته می باشد و به دلیل همجواری همین ناحیه با جلگه های جنوبی و دریای خزر شاهد آب و هوای خاصی در این حیطه هستیم. عمده بارش های این حوزه‌ در نواحی ناچیز ارتفاع شمالی و به شکل باران بوده و به عامل همجواری همین حوزه‌ اساسی رشته کوه های البرز، شاهد آب و هوای سرد سیری در بخش های جنوبی سوادکوه هستیم. مراتع شهرستان سوادکوه یک عدد از بهترین و غنی ترین مراتع در مرحله میهن به حساب می آیند. در واقع همین مراتع سرسبز و یگانه سرانجام آب و هوای فوق العاده حوزه‌ سوادکوه است. به جهت هجرت و اجاره ویلا در سوادکوه حتما قبل از هجرت آب وهوا را محاسبه نمایید چون سوادکوه در پاییز و زمستان غالبا بارانی است.

گویش مردمان سوادکوه

اگر بخواهیم نگاهی به زبان مردم همین شهرستان انداخته و آن ها را از نظر لهجه تکلم و زبان باز‌نگری کنیم، بایستی گفت که بومیان همین منطقه به زبان مازندرانی صحبت کرده و شاهد آن هستیم که کلمه و واژه های بسیار متعددی از گویش طبری در زبان مردم حوزه‌ سوادکوه وجود دارد.

ویژگی بسیار حیاتی منطقه سوادکوه از لحاظ گویش، آن هست که این حیطه به نسبت دیگر نقاط کشور ایران کاهش تحت نفوذ گویش و فرهنگ وتمدن بیگانه قرار گرفته میباشد و بخش اعظمی از مردمان همین منطقه کماکان کلیدی گویش و گویش کهن خود صحبت می کنند.

جاذبه های گردشگری سوادکوه

منطقه سواد کوه مملو از جاذب ه های گردشگری هیجان انگیز و فوق العاده میباشد و همین موضوع سبب ساز شده تا گردشگران فراوان متعددی در طول سال به همین حیطه مهاجرت کرده و از آن تماشا داشته باشند. در ادامه شما را مهم اهمیت ترین کشش های سوادکوه آشنا خواهیم کرد.

دریاچه لفور سوادکوه

دریاچه لفور که در شیرگاه واقع شده یکی از گیرایی  های گردشگری فوق العاده شهرستان سوادکوه به حساب می آید. شما می توانید در اطراف همین دریاچه فضای سبز زیبا، آب و هوای متعادل و پوشش گیاهی انبوه را بازدید کنید. اجاره ویلا در لفور در بین بیشه و دامنه کوه از تفریحات دائمی تهرانی ها محسوب می شود.

آبی که در دریاچه لفور در طی سال عده می شود منشاء اصلی تامین آب مناطق دوچندان زیادی نظیر بابل، بابلسر، قائم شهر، خزر شهر، فریدون کنار، جویبار و… است.

اگر دلداده عکاسی می باشید و دوست دارید بهترین تصاویر را از طبیعت جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده و آن را اصلی دیگران به اشتراک بگذارید، به شما سفارش می کنیم که حتما در ماه  های اردیبهشت تا شهریور سری به دریاچه لفور زده و از همین حوزه‌ دیدنی و دیدنی مشاهده داشته باشید.

برای دسترسی به همین ناحیه صرفا به اندازه هست به استان مازندران رفته، در شهرستان سوادکوه وارد شهر شیرگاه شده و در ناحیه دهستان لفور این دریاچه زیبا و مختص را پیدا کنید. نا گفته نماند اجاره کلبه در شیرگاه نیز مضاعف لذت بخش و مختص است.

غار زنگیان

برای کسانی که دلداده غارنوردی میباشند و یا به صورت فن ‌ای به همین عمل سرگرم هستند، غار زنگیان در حیطه سوادکوه مورد فوق العاده ای برای تفریح است. همین غار که در روستای زنگیان در حیطه زیرآب واقع شده است، یکی از زیباترین غارهای حیطه سوادکوه به حساب می آید.

در همین غار، دو مسیر اهمیت سازه های آهکی به منظور پیمایش در غار وجود داراست که می توانید آن ها را پیدا کنید. چنانچه عشق مند میباشید تا از یک غار قشنگ و یگانه آهکی در حیطه شمال مملکت بازدید کنید، به شما سفارش می دهیم تا حتماً سری به غار زنگیان در حیطه سوادکوه بزنید.

پل ورسک

بدون هیچ شک وتردید و تردیدی اگر بخواهیم یک عدد از مهم ترین پل های مرزوبوم را اسم ببریم، بایستی به شمال کشور آمده و به پل زیبای ورسک اشاره کنیم. در واقع این پل نقش بسیار مهمی در برد متفقین در جنگ جهانی دوم داشت و نیروهای فراوان زیادی از متفقین اساسی استفاده از خط روش آهن و عبور از پل ورسک خود را به مناطق جنگی رساندند.

فرآیند ایجاد پل ورسک در سال ۱۳۱۳ آغاز شد و فقط پس از گذشت دو سال در اردیبهشت ماه ۱۳۱۵ تولید همین پل به نقطه نهایی رسید. یکی از اهمیت ترین ویژگی های پل ورسک، زیبایی مهندسی و طراحی آن میباشد که سبب شده تا این پل تبدیل به یک عدد از جذاب ترین و خاص ترین پل های ایران، حتی خاورمیانه لقب بگیرد.

اگر به استان مازندران سری زدید و وارد منطقه سوادکوه شدید، به شما پیشنهاد می نماییم تا حتماً به روستای ورسک رفته و از پل ورسک مشاهده داشته باشید و مشاهده کنید که چگونه یک پل حیاتی پیشین بیش از ۸۰ سال از ایجاد آن، کماکان کلیدی اقتدار و مقاوم به فعالیت خویش ادامه می دهد.

جنگل راش

جنگل راش هم یکی از مشهور ترین و فوق العاده ترین جاذبه های سوادکوه به حساب می آید. در واقع در همین جنگل ها شاهد نوع های کمیابی از درختان راش هستیم. زیبایی این حیطه و جلوه فوق العاده آن، منجر شده تا کسانی که شیدا درختان و کمپینگ در دل بیشه ها هستند، به سوادکوه آمده و از همین جنگل قشنگ بازدید داشته باشند. بهترین زمانه برای بازدید از جنگل راش سوادکوه، در اواسط بهار تا اوایل زمستان است، اما درصورتیکه عاشق فصل پاییز هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که در همین زمانه سری به بیشه راش این منطقه زده و برگ ریزان طبیعت این جنگل را حساس شروع فصل پاییز به نظاره نشینید. بیشه راش در حیطه سوادکوه، ۵۰ کیلومتری شیرگاه و در روستای سنگده واقع شده است

ارفه کوه

یکی از جاذبه های سرسبز سوادکوه، ناحیه جنگلی خوش آب و هوا به اسم ارفه کوه هست که در منطقه البرز واقع شده است، البته از توابع استان مازندران و شهرستان سوادکوه به حساب می آید. ارفه کوه چشم انداز فوق العاده ای داراست و همین مکان به اکثری از قله های پر اسم و رسم منظره دارد. شما می توانید به راحتی در حیطه ارفه کوه تنوع مضاعف متعددی از حیوانات را مشاهده کنید. گراز، گرگ پلنگ و خرس تنها قسمتی از گونه های جانوری میباشند که در حوزه‌ ارفه کوه می اقتدار آن ها را یافت. درصورتیکه علاقه مند می‌باشید تا یک کمپینگ فوق العاده در ناحیه سوادکوه داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در فاصله ۹۰ کیلومتری ساری وارد منطقه ارفه کوه شده و از این گیرایی فوق العاده تماشا داشته باشید. اما حتماً تجهیزات ضروری و اضطراری را به همپا خویش بیاورید تا در ارتفاع کمپینگ در گیر خلل نشده و بتوانید کمپ زیاد خوبی در حوزه‌ ارفه کوه داشته باشید.

سوغات سوادکوه

مطمئنا هنگامی که به یک شهر هجرت می کنید، یکی از از هیجان انگیز ترین فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، خرید سوغاتی های آن شهر است. خرید کردن سوغاتی به جهت عزیزان و آشنایان همین مزیت را دارد که به آن ها نشان می بدهید که در طول سفر خویش به یادشان بوده‌ اید. منطقه سوادکوه حساس سوغاتی های متفاوتی می باشد که می توانید آن ها را خریداری کرده و برای دوستان عزیز و آشنایان تان به شهرهای خود ببرید.

از حیاتی ترین سوغاتی های سوادکوه می قدرت به گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان، لاری، تشی گز و سبزی های محلی اشاره کرد. از سوی دیگر چنانچه قصد دارید تا سوغاتی های خوشمزه منطقه سوادکوه را خریداری کنید، به شما سفارش می کنیم تا به سراغ خوراکی هایی مثل پشت زیک، قماق، حرفه به رشته و آغوزنون رفته و همین شیرینی های محلی فوق العاده را خریداری کنید. اگر هر یک از همین شیرینی ها را میل کنید، متوجه می گردید که در ناحیه سوادکوه چه شیرینی های خوشمزه و فوق العاده ای توسط مردم همین شهرستان پخته می شود.

از دیگر سوغاتی هایی که می توانید در منطقه سوادکوه خریداری کنید، می توان به صنعت های دستی اشاره کرد. صنایع چوبی دست، بافته های ابریشمی، نمدمالی، گلیم بافی، پارچه های دلیجی و جاجیم بافی از کلیدی ترین صنعت های دستی سوادکوه به حساب می آید که می توانید آن ها را به تیتر سوغاتی به جهت دوستان خوب و آشنایان تان خریداری کنید.