فنگ شویی ماه تولد

فنگ شویی ماه تولد : یکی از این موضوعات جذاب فنگ شویی، عناصر مربوط به تولد هر فرد در فنگ شویی می باشد. ما در این مطلب می خواهم ابتدا به شما بیاموزم که چگونه عنصر سال تولد خود را حساب کرده و سپس چگونه از آن برای دکوراسیون منزل و محل کارتان استفاده نمایید. امیدورام که شما هم مانند من از این موضوع لذت ببرید. هر یک از ما در زمینه دکوراسیون، شیوه‌ای خاص و شخصی داریم که حضور در آن حس خوبی به ما می‌دهد. چیدمان یک فضا، به‌خصوص خانه‌مان با توجه به ماه تولد می‌تواند مبحث جالب و مفیدی باشد که توجه به آن خالی از لطف نیست. در این مقاله به بررسی فنگ شویی ماه تولد می  پردازیم. تا انتهای این مقاله هیجان انگیز همراه ما باشید:

محاسبه عدد کوا در دانش فنگ شویی

عناصر مربوط به افراد در فنگ شویی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

عنصر سال (برگرفته از سال تولد که بین زن و مرد مشترک است)

عنصر شخصی (عدد کوا، برگرفته از سال، روز و ماه تولد که بین زن و مرد متفاوت است)

عنصر اکتسابی (برگرفته از شرایط خانوادگی، محیطی و شخصیتی)

ما در این مطلب تمرکز خود را بر روی عنصر دوم یعنی عنصر شخصی گذاشته ام چراکه در فنگ شویی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به دست اوردن عدد این عنصر که “عدد کوا” نامیده می شود در دو مرحله انجام می پذیرد:

مرحله اول :

تاریخ تولد را به میلادی حساب می کنیم:

متولدین از 1 فروردین تا 11 دی : سال هجری شمسی + 621 = سال میلادی
متولدین از 11 دی تا آخر اسفند : سال هجری شمسی + 622 = سال میلادی

مرحله دوم:

دو رقم آخر سال تولد را آن قدر با هم جمع می کنیم تا به یک عدد یک رقمی برسیم. سپس طبق رابطه زیر عمل می کنیم:

عدد کوا برای مردان : عدد تک رقمی به دست آمده _ 10
عدد کوا برای زنان : عدد تک رقمی به دست آمده + 5
استثنا : در صورتی که عدد به دست آمده 5 بود، برای زنان عدد 8 و برای مردان عدد 2 را به عنوان عدد کوا در نظر می گیریم. این کار به این دلیل است که اعداد 2،5 و 8 در فنگ شویی مربوط به عنصر خاک هستند اما عدد 5 مربوط به هیچ یک از جهات هشت گانه جغرافیایی نمی شود.

فنگ شویی ماه تولد

فنگ شویی ماه تولد

چرخه سازنده و مخرب فنگ شویی

در فرهنگ غربی عناصر طبیعت شمال چهار عنصر ( خاک، هوا، آب و آتش) هستند اما در فرهنگ شرقی و فنگ شویی این عناصر را عناصر پنج گانه می نامند که به ترتیب آب، چوب، آتش، خاک و فلز هستند. همان طور که در ترتیب ان ها نیز مشاهده می شود این چرخه با آب آغاز شده و نباید ترتیب قرارگیری آن ها برهم بخورد. زیرا در شرق باستان اعتقاد دارند آب چوب را تغذیه می کند، چوب سوخت آتش است، آتش خاک را به صورت خاکستر به وجود می آورد، خاک فلز را ایجاد می کند و در نهایت فلز می تواند به شکل آب مایع شود. بنابرین این عناصر تا زمانی مفید هستند که در کنار یکدیگر و بصورت شکل بالا باشند و در غیر این صورت، اگر در چرخه بالا جای یکی از عناصر تغییر پیدا کند این چرخه به چرخه ای مشکل زا و مخرب تبدیل خواهد شد.

این چرخه مخرب این گونه عمل خواهد کرد : آب آتش را خاموش می کند، آتش فلز را ذوب خواهد کرد، خاک آب را آلوده خواهد کرد، فلز چوب را خواهد برید، چوب خاک را فرسوده خواهد کرد.

فنگ شویی ماه تولد

و با استفاده از آن خانه ای بسازید که از این عنصر حمایت کند. به عنوان مثال اگر عنصر فنگ شویی شما آتش است، باید نمای آتش فنگ شویی را در خانه به منسه ظهور بگذارید.

به این منظور می توانید از رنگ هایی نظیر قرمز، نارنجی، ارغوانی، زرشکی، و زرد در اشکال سه گوش و مثلثی استفاده کنید. شما همچنین نیاز مبرمی به استفاده از عناصر قوی چوبی در زندگی خود دارید چراکه چوب آتش را تغذیه می کند.در ادامه به فنگ شویی هر یک از ماه ها با جزییات کامل می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد:

فروردین یا برج حمل

یک فروردین‌ماهی، سرشار از انرژی و خوش‌بینی است. فراتر از مرزها رفتن ویژگی آنهاست و همین امر باعث می‌شود تا خانه او نیز چیزی بیش از یک فضای خصوصی بوده و در عین حال به‌خوبی سازماندهی‌شده باشد، ولی درگیری با حجم زیاد جزییات از حوصله‌اش خارج است و سادگی را دوست‌تر دارد. اگر متولد این ماه هستید، روح ماجراجویی و انرژی ذاتی خود را با استفاده از مجموعه رنگ‌های گرم، پرمایه و روشن به نمایش بگذارید و از آنها انرژی هماهنگ با خود را دریافت کنید. این رنگ‌ها به‌خصوص برای تشویق و تهییج شما به کار، در محیط‌های شغلی نیز عالی هستند.

درحالی‌که از اثاثیه و مبلمانی با خطوط ساده و سبکی مدرن لذت می‌برید، حضور یکی، دو اثاث یا شیء متعلق به سبک‌ کلاسیک‌تر را نیز در نظر داشته باشید. هرگز از وسایل و مبلمانی که نمی‌توان به‌راحتی تمیزشان کرد، استفاده نکنید. شما به قفسه‌بندی‌های زیاد برای سازمان‌دهی مطلوب نیاز دارید تا دوروبر خود را شلوغ و آشفته نبینید و به خلوتی دلخواه فضای‌تان دست یابید. وجود یادگاری‌هایی که برای‌تان عزیزند، می‌تواند عنصر دکوری خوبی باشد و شما را خوشحال کند. استفاده از اشیا یا اثاثیه از طیف متنوع قرمز، به‌عنوان نقطه تاکیدی دکوراسیون‌تان مهم است. اشیای ساخته شده از فلزهای درخشان، صیقلی، گیاهان و کاکتوس‌های قلبی‌شکل به‌خوبی با روحیه شما سازگار است پس آنها را فراموش نکنید و همواره چیدمانی متعادل را در نظر داشته باشید. به‌طورکلی از هر آنچه کاربردی نیست دل‌خوشی نخواهید داشت و حضور این‌گونه وسایل و اثاثیه حال شما را ناخوش می‌کند.

اردیبهشت یا برج ثور

در فضای شما مهم‌ترین عناصر، مبل راحتی و تختخواب‌تان است؛ هر چه بزرگ‌تر و راحت‌تر، بهتر! از مواد طبیعی در ساخت وسایل و استفاده از رنگ‌هایی متنوع قهوه‌ای‌ خاکی که حس بودن در طبیعت را به شما منتقل می‌کند، لذت می‌برید. پس به دنبال مبلمان و اثاثیه ساخته‌شده از چوب باشید. سنگ‌ها و منسوجات طبیعی مانند کتان و حضور گیاهان و مراقبت از آنها، گشودن پرده‌ها و پنجره‌ها برای حضور نور و حمایت ذاتی از زندگی و هر آنچه نماد آن باشد حال شما را خوب خواهد کرد. نقشمایه‌های برگرفته از طبیعت، تزیین مورد علاقه شماست.

عدم علاقه به ایجاد تغییرات زیاد و وابستگی عاطفی به آنچه دارید از ویژگی‌های اهالی این ماه است. هر سبکی که بتواند این دو ویژگی را در آن سامان‌دهی کند، خوشایند و دکوراسیون ماه تولد شما خواهد بود. وسایل آنتیک و مواد خاص، آثار اصیل و اشیای تزیینی با قاب‌های زیبا و فرش‌های ایرانی و هر چه که نشان از سلیقه زیباپسند شما دارد به حس خوب شما ختم می‌شود و فضای‌تان را خاص خودتان می‌کند. یک اردیبهشتی به لذت بردن از زندگی و دورهمی‌های دوستانه علاقه‌مند‌است؛ پس به فضای نشیمن راحت و وسایل آن نیاز دارد. رنگ‌های مناسب دیگر شامل انواع سبزها و رنگ‌های پاستلی (صورتی‌ها، سبزها، آبی‌ها، زردها و یاسی‌های روشن و سفید شده) و رنگ سفید است. دقت کنید که فضای‌تان بیش‌ازحد نمایانگر جنسیت شما نباشد؛ یعنی بیش ‌از اندازه مردانه یا زنانه به نظر نرسد

خرداد یا برج جوزا

نماد ۲ پیکر برای این ماه، نشان از اشتیاق به تنوع است. به همین سبب یک خردادی دارای روابط اجتماعی متنوع است و اجتماعی بودن ویژگی بارز اوست. در این صورت برای او فضایی با مبلمان‌هایی با کاربری چندگانه انتخاب خوبی خواهد بود. این مبلمان باید بتواند از جمع‌های دوستانه‌ صاحبخانه که کم هم اتفاق نمی‌افتد، پذیرایی کند و بتوان آنها را به شیوه‌های مختلف چیدمان کرد. عدم وفاداری طولانی‌مدت به سبک دکوراسیونی خاص نیز ویژگی دیگر یک خردادماهی است. علاقه آنها به آثار برگزیده و خاص هنری و ایجاد جلوه بصری جذاب و غیرتکراری در زمینه انتخاب رنگ در فضا دیدنی است.

تیر یا برج سرطان

یک تیرماهی با دکوراسیونی از رنگ‌های نقره‌ای، آبی روشن و سفیدهایی که کمی درخشش داشته باشند، شناخته می‌شوند. دکوراسیون ماه تولد تیر یعنی خانواده و رعایت رسوم و سنت‌ها و در کل حسی از نوستالژی. خانه و اثاثیه آن برای شما حکم جایی دنج و کاربردی، سرشار از خاطرات و وسایل مفید را دارد و در کل فضایی گشوده، باز و پرنور است؛ جایی که می‌توان در آن نفس کشید. اگر ورودی‌ای دارید که دیوار مناسبی دارد، آن را با تصاویر عزیزان‌تان تزیین کنید و جایی را به مرور خاطرات خوشایند اختصاص دهید. بهترین مکان سرشار از لذت شما، آشپزخانه است! پس به فضای آن اهمیت دهید و وسایلی مفید و کارآمد برای آن تدارک ببینید.

از شلوغ‌کاری در تمام فضای خانه‌تان پرهیز کنید به‌خصوص در آشپزخانه و با عناصر دکوری که دوست‌شان دارید آنجا را تزیین کرده و لذت ببرید. وجود یک میز بزرگ چوبی به‌خصوص از نوع سبک‌های ساده و بدون تجمل از قبیل روستیک یا ونتیج برای دورهمی‌های صمیمانه انتخاب خوبی است. رنگ‌های مناسب دیگر صدفی، خاکستری‌های ملایم، کرم و سفید گرم یا شیری است. مبلمان و اثاثیه‌تان را با در نظر گرفتن سهولت در تمیزکاری و جمع‌وجور بودن تهیه کنید که هرچه ساده‌تر و فاقد تجملتر باشد، مناسب‌تر خواهد بود. از اشیایی که در آنها ترکیبی از فلز با ماده دیگری به کار رفته یا کلا از جنس فلز است غافل نشوید تا تعادل گرمی و سردی رنگ‌ها را در فضای‌تان برقرار کرده باشید. قدر این گوشه‌ دنج و جذاب‌تان را بدانید!

مرداد یا برج اسد

مردادماهی‌ با پول‌هایش بهترین‌ها و در حد ممکن لوکس‌ترین‌ها را می‌خرد. در نتیجه فضای او مانند مکانی با تأثیرات عجیب و جذاب است. لبریز از نور طبیعی و رنگ‌های قوی و گرم با تأکید بصری بر رنگ‌های طلایی، قرمزهای پررنگ، آبی فیروزه‌ای درخشان و قهوه‌ای نه‌چندان تیره. (ماسه‌ای-قهوه‌ای که کمی خاکستری و قرمز دارد) مبلمان او با توجه به روحیه‌اش باید گرم ‌و نرم و راحت باشد با ترکیبی از رنگ‌های گرم مانند نارنجی، قرمز یا طلایی در جزییات که می‌تواند پارچه مبل باشد. نورپردازی برای فضای او مهم است و باید به فکر یک شی‌ء یا اثاثیه بزرگ به‌عنوان مرکز توجه فضای نشیمن خود باشد.

در هر حال باید آنچه را که واقعا دوستش دارد، بخرد. دور هم غذا خوردن در جایی که به اندازه کافی جادار باشد و به سبک رسمی تزیین‌ شده باشد و با استفاده از سرویس پذیرایی از جنس چینی مرغوب، حس و حال خوبی به آنها و مهمانان‌شان می‌بخشد. پس آنها باید به دنبال خریدن وسایل اضافی و فاقد کاربرد نباشند و پول‌شان را برای خرید سرویس چینی دلخواه‌شان خرج کنند! از دیدن تصاویر حیوانات زیبا برای دکوراسیون خود بهره می‌برند؛ تصاویری از ماهیان، پرندگان یا پروانه‌ها. از آنجا که نماد ماه مرداد شیر است، ممکن است از تصویر زیبای هر حیوان دیگری هم لذت ببرند یا از نقش و نگارهای آنها الگوبرداری کنند. نقاشی‌های سبک کلاسیک یا رنسانس و اشیای آیینی در فرهنگ‌های دیگر ملل، می‌تواند دکوراسیون آنها را تکمیل کند. این افراد باید زمینه دکوراسیون‌شان را ساده در نظر بگیرند.

شهریور یا برج سنبله

دیسیپلین و دقت شما معروف است! این ویژگی در خانه شما هم نمایان است؛ خانه‌ای تمیز، مرتب و منظم با قفسه‌هایی که با وسواس به جزییات چیدمان آنها پرداخته شده است. زمان زیادی را صرف تمیزکاری و آراستگی فضاهای‌تان می‌کنید و به وسایل کارآمد و نحوه درست کار کردن آنها می‌پردازید. سعی کنید علاقه‌تان در زمینه اثاثیه و وسایلی که برای‌تان بی‌فایده است را محدود کرده و از کمال‌گرایی در دکوراسیون خانه‌تان دست بردارید. ممکن است برای ساماندهی فضای‌تان از فلسفه‌هایی از قبیل زن یا فنگ‌شویی برای داشتن خانه‌ای در حد کمال استفاده کنید، ولی دقت داشته باشید که همه این اصول برای ایجاد هماهنگی و آرامش تدوین شده‌اند؛ پس زیاد خودتان را در رعایت آنها آزار ندهید.

مهر یا برج میزان

زیبایی برای‌تان بسیار مهم است و توجه شما به سبک‌های دکوراسیون و ایجاد فضای زیبا و شیک بیشتر است. در نتیجه حواس‌تان باشد که زیبایی به کاربردی بودن اثاثیه و مبلمان‌تان برتری پیدا نکند. خانه‌تان ممکن است به‌صورت یک گالری هنری دیده شود و داشتن این همه اشیای زیبا همواره شما را خوشحال نگه داشته و انرژی‌بخش باشد، ولی راحتی مبلمان‌تان را فاکتور مهمی در کنار زیبایی آن در نظر بگیرید.

اتاق‌خواب نیز نقش یک فضای خارق‌العاده و زیبا را برای‌تان خواهد داشت. توانایی شما در ایجاد تقارن و هماهنگی در دکوراسیون برای روحیه‌تان مفید است. استفاده از رنگ‌های پاستلی و آرامش‌بخش، اشیا و مبلمان فلزی و سطوح شیشه‌ای به خانه‌ دلخواه‌تان معنا می‌بخشد. از انواع رنگ‌های آبی، آبی سورمه‌ای، آبی آسمانی، آبی نیلی و ترکیبات رنگی آنها لذت می‌برید. حضور لوازم و اشیا دست‌ساز هنری و دکوری با روحیه شما سازگار است. از نمونه‌های تقلبی خوش‌تان نمی‌آید؛ پس اثاثیه‌ تزیینی کمتر ولی اصل بخرید.

آبان یا برج عقرب

خانه‌ شما، حکم پناهگاه دلخواه‌تان را دارد و بهتر است از رنگ‌های آرام ولی تیره‌تر در آن استفاده کنید. مبلمان را ساده و با طراحی خطوط نرم و با ارتفاع کمتر و نزدیک‌تر به زمین انتخاب کنید. به حال و هوای مدرن کمی نیاز دارید که برای این منظور جزییاتی نقره‌ای‌رنگ در زمینه رنگ‌های تیره انتخاب خوبی خواهد بود. علاقه شما به داشتن مجموعه‌ها و اشیا اگر بیش از اندازه در چیدمان فضای‌تان دیده شود از جریان یافتن انرژی جلوگیری می‌کند. نور را به خانه‌تان بیاورید و حتما طوری خانه را چیدمان کنید که فضایی برای تنفس بصری باقی بگذارید. از لحاظ رنگی، ۲ نوع آبان ماهی داریم؛ آنهایی که رنگ سفید روی زمینه سفید را دوست دارند و بیشتر توجه‌شان به تنوع بافت‌ها و جنسیت اثاثیه و لوازم است و گروهی که از حضور رنگ‌های خالص مانند قرمز، سیاه و نارنجی لذت می‌برند. وسواس در انتخاب و دقت در کیفیت مبلمان و اثاثیه در اندازه بزرگ و چشمگیر را رعایت کنید. نماد این ماه، ماهی است؛ در نتیجه بسیاری از متولدان این ماه زندگی در کنار دریا و رودخانه را دوست دارند.

در نبود چنین امکانی می‌توان از آکواریوم یا آبنماهایی که مشخصه فلسفه زن در دکوراسیون است، استفاده کرد تا با نگاه کردن به آن روح‌تان تازه شود. انتخاب‌های رنگی دیگر شما شامل قرمز قهوه‌ای‌های باشکوه و قوی مانند دارچینی و عنابی، سیاه، سبز آبی و سبز خزه‌ای است؛ حتی دیوارهایی با این رنگ‌ها نیز برای حال‌تان خوب است و روح‌تان را سرشار از انرژی می‌کند؛ البته به میزان برخورداری فضا از نور کافی برای داشتن چنین رنگ‌هایی بر دیوار اطمینان حاصل کنید. اشیا و لوازمی که دارای ویژگی لطافت و درعین‌حال پیچیدگی در ساخت هستند و هر آنچه باقدرت بصری خود به چشم می‌آید از اعضای دلپذیر دکوراسیون یک آبان‌ماهی خواهد بود.

آذر یا برج قوس

شما می‌دانید چگونه اشیا را در کنار هم بچینید، ولی به جزییات رنگی دقت کنید. با علاقه‌ای که به جزییات و اشیای مختلف دارید ممکن است به آشفتگی در فضای‌تان دچار شوید؛ پس به شیوه‌های ساماندهی کاربردی متصل شوید. یک آذرماهی همواره شیفته رایحه و بوهای جاری در طبیعت است و آن را در گل‌ها و گیاهان می‌جوید. برای او کوچک‌ترین مکانی که بتواند در آن از گیاهان مراقبت کند، غنیمت است. وجود شمع‌های معطر یا فقط ظرفی از میوه‌های خوشبو خوشایند است. شکل قوس، نماد بین‌المللی سفر است اما اگر امکان جهانگردی ندارید، می‌توانید با گذاشتن عناصری از مکان‌های مختلف به جهانگردی مجازی بپردازید.

از تلفیق سبک‌های گوناگون ولی با رعایت احتیاط نیز می‌توانید در دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید. وجود رنگ بنفش انتخاب مطلوبی است که روحیه‌ کنجکاو و جست‌وجوگر آذرماهی را به‌خوبی پوشش می‌دهد. رنگ‌های متنوع دیگر نیز در فضای‌تان حضور دارد که حسی از خوش‌بینی ذاتی‌تان را به نمایش می‌گذارد. سبک تک‌رنگ یا بی‌رنگ مینیمال مناسب حال‌تان نیست ولو اینکه مد روز باشد. بافت‌های قوی و فضاهایی که به آنها انرژی می‌بخشد برای‌تان هیجان و انگیزش خلاقیت به همراه می‌آورد. ورودی خانه یک آذرماهی حتما نشانی از علاقه او به طبیعت دارد. اشیای ساخته شده از مواد طبیعی از قبیل چوب، سنگ، الیاف طبیعی و گاه فلزی به‌خصوص اگر از سرزمین‌های دیگر آمده باشند همواره حال دکوراسیون‌تان را خوب می‌کند!

دی یا برج جدی

در طالع بینی دکوراسیون دی ماهی ها تا حدی علاقه مندی به سبک کلاسیک و سنتی و وسایلی که خوب کار کنند و کیفیت بالایی داشته باشند، به چشم می خورد؛ به‌ویژه اگر این وسایل از گذشتگان رسیده باشد که دیگر چه بهتر! آنها از اشیای مدرن خیلی خوش‌شان نمی‌آید و برعکس از اشیای زیبای قدیمی که سالم مانده باشد، به وجد می‌آیند. رومیزی‌های آنتیک و الیاف لطیف و گلدوزی‌های اصیل و قدیمی از عناصر دکوری دوست‌داشتنی آنهاست. پارچه‌هایی با نقشمایه‌های گلدار مورد پسندشان است و از این پارچه‌ها برای مبل، پرده و فرش استفاده می‌کنند. لوازم چرمی، چوبی و رنگ‌های قهوه‌ای و آبی سورمه‌ای، سبز تیره و پررنگ در کنار بخش‌های کوچکی از رنگ‌های زرد و آبی برای متولدان این ماه فضایی جذاب و دلنشین خواهد بود. حضور گل‌های تازه و اشیای هنری با رنگ‌های روشن به محیط دی‌ماهی روشنایی و سرزندگی می‌آورد.

نقاشی‌ها و تابلوهایی از مناظر باز و آرامش‌بخش مطلوب آنهاست. در نظر داشتن جایی در خانه به‌منظور گردهمایی‌های کاری یا خانوادگی که هم راحت باشد و از قبل برای همین هدف بر اساس یک الگوی کارآمد چیدمان شده باشد، بخش مهمی از دکوراسیون‌شان است. تصاویر عزیزان و حتی خودشان در راستای موفقیت‌ها و خاطرات خوش که با قاب‌هایی از فلز نقره‌ای تزیین‌ شده‌اند نیز عناصر بسیار مناسبی برای دکوراسیون یک دی‌ماهی است. الگوی نقشینه‌ای و تزیینی از هنر چین یا یکی، دو قطعه از ظروف قدیمی چین ولی نه با زمینه‌ سفید، انتخاب زیبایی برای تزیین میز می‌تواند باشد. ظروف یا اکسسوری‌هایی از کریستال تراش‌دار یا فلز نقره‌ای کنده‌کاری‌شده را هم نباید فراموش کنند. متولد این ماه نباید از سرویس چینی سفیدرنگ برای خودش یا پذیرایی از مهمانانش استفاده کنید.

بهمن یا برج دلو

خانه یک بهمن‌ماهی میدانی است برای به نمایش درآمدن عناصر مدرن و آینده‌نگر با ویژگی‌های قوی بصری، نقوش و تصاویر گرافیکی و استفاده از مواد جدید مانند مبلمان و اشیای ساخته‌شده از فلز و شیشه؛ دکوراسیونی بی‌عیب و نقص که با آخرین و به‌روزترین آثار هنری تزیین‌شده است؛ به جز کف اتاق‌ها که بیشتر دوست دارند از جنس چوب سخت و محکم و خالص فرش شده باشد. نشیمن یا مهمانخانه‌ای راحت برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی بخش شایان توجه در فضای آنهاست. رنگ‌های گوناگون قهوه‌ای در جوار رنگ‌های خنثی برای سطوح بزرگ این فضا عالی است. تکمیل‌کننده‌ این مجموعه می‌توانند از رنگ‌های زیبای رنگین‌کمان آمده باشد تا به فضا حس و به شما حال خوبی ببخشد. همین رنگ‌ها در صورتی‌که با رنگ سفید، کم‌رنگ و روشن شوند همراه خوب دکوراسیون‌تان خواهند بود. از این رنگ‌ها روی دیوارها استفاده کنید.

از میان رنگ‌های تیره، آبی سورمه‌ای، قهوه‌ای تیره، سیاه و خاکستری را می‌توانید استفاده کنید. طلایی و مسی را با این رنگ‌های تیره ترکیب کرده و نمایش درخشانی از ماه بهمن باشید. بهتر است از مبلمان مدولار به‌جای ست‌های معمول بهره ببرید تا در موقع لزوم، شرایط چیدمان فضا را با گردهمایی‌های مورد علاقه‌تان هماهنگ کنید. یک میز محکم و جاندار که بیش از ۴ نفر گنجایش داشته باشد را هم به این فهرست اضافه کنید و ظرفی پر از مهره‌های رنگین یا سنگریزه‌های گوناگون در کنار کتاب‌های دیدنی و تصاویر یا تابلوهای نقاشی از طبیعت را فراموش نکنید. گیاهان و آبنما نیز همراهان خوب شما هستند. نورپردازی دلخواه‌تان را حتما به کار ببرید. تابلویی بزرگ از پارچه‌ای که دوستش دارید و مجسمه‌هایی خاص از مواد خاص با طراحی منحصربه‌فرد هم پیشنهاد دیگری است. اگر اهل جمع‌کردن مجموعه‌ها هستید به فکر نمایش آنها روی قفسه‌ها باشید و همه‌ اجزای آن را در کنار هم بچینید و حالا از فضای رنگین و جذاب یک بهمن‌ماهی لذت ببرید!

اسفند یا برج حوت

بهترین کسانی که می‌دانند یک دکوراسیون خلوت به چه کار می‌آید؟ متولدان اسفند هستند! فضایی برای تعمق و تفکر یا شنیدن موسیقی. چیزی در فضای آنها جاری است که به چشم نمی‌آید، ولی حس می‌شود؛ فضایی گشوده و آرامش‌بخش؛ فضایی مانند دریا یا اقیانوس پهناوری که در ظاهر هیچ عنصر تزیینی ندارد، ولی عین زندگی است. به همین سبب با رنگ‌های دریایی شروع می‌کنیم؛ سبز آبی و آبی دریایی یا آبی اقیانوسی و تناژهای مختلف آنها. وجود صندلی‌های تاشوی راحت، کمک خوبی برای‌تان خواهد بود تا مدیریت فضا را در دست داشته باشید و مبلمان راحتی که بتوانید هر لحظه که دل‌تان می‌خواهد روی آن دراز بکشید با کوسن‌های متعدد و بزرگ که بتوانید آنها را روی زمین بگذارید و تکیه دهید و خستگی روزانه را از تن به در کنید. رنگ‌های پاستلی هم در پالت دکوراسیون شما حضور دارند؛ پس آنها را هم در نظر داشته باشید. پارچه‌هایی که به نرمی بر پوست می‌نشینند با روحیه شما همسازند.

الیاف طبیعی را در اولویت انتخاب قرار دهید. چیدمان نشیمن را طوری سازماندهی کنید تا چند دوست یا هم‌صحبتی که مهمان شما می‌شوند برای دورهم بودن با مشکل فاصله مواجه نشوند. میزهای چوبی را در کنار دست قرار دهید و از اشیا و لوازم ساخته شده از چوب یا بامبو و حصیر برای تکمیل فضا استفاده کنید. از آنجا که کف پاهای یک اسفندماهی بسیار حساس است به پوشش زیر پا نیز دقت داشته باشید. قهوه‌ای‌های گوناگون که در کنار دریا می‌توان دید و قرمز مرجانی برای‌تان روح‌نواز خواهد بود. پیشنهادهای دیگر رنگ برای شما شامل سبز خزه‌ای، صدفی، صورتی خالص، آبی آسمانی و رنگ‌های زیبای رنگین‌کمان است. پارچه‌ پرده‌ها را ضخیم‌تر در نظر بگیرید تا هرگاه خواستید در سکوت سایه‌ها به خودتان و درون‌تان سفر کنید و نور زیاد، مزاحم شما نشود. هر آنچه یادآور روزهای خوب شما یا بیانگر آرزوهای‌تان است را می‌توانید به‌عنوان لوازم تزیینی در دکوراسیون خود به کار ببرید. خانه‌تان را با نقاشی‌ها یا تصاویر کلاسیک هنری، نورپردازی غیرمستقیم و نورهای کوچک تأکیدی روی آثار هنری‌تان تزیین کنید. از نورهای رنگی نیز می‌توانید لذت ببرید.

و در پایان اگر تنها زندگی نمی‌کنید، راه‌حل این است که تا حد امکان نقاط مشترک در ماه‌های تولد همه افراد خانواده را پیدا کرده و تمرکز اصلی را بر این نکته‌ها بگذارید، ولی برای هر یک به‌طور جداگانه فضایی هرچند کوچک را به عناصر مهم و شاخص آن ماه اختصاص دهید. اگر هر یک از افراد اتاق جداگانه دارند که دیگر مشکلی نخواهد بود، فضای شخصی را با دانستن ویژگی‌های ماه تولد، بیش ‌از پیش لذت‌بخش و سرشار از انرژی مثبت کنید. موفق باشید!