آموزش پخت برنج رستورانی

آموزش پخت برنج رستورانی : هر وقت در رستوران در مورد برنج صحبت می کنیم ، بدون شک از برنج های بلند و معطر نام می بریم. البته ، رستوران های درجه یک ، نه هر رستوران ، رستوران هایی که از برنج شمال و برنج ایرانی استفاده می کنند. حتماً به این فکر کرده اید که این رستوران ها از چه روشی استفاده می کنند و چگونه سریع برنج می پزند! در این مقاله با ما همراه باشید تا روش پخت برنج در رستوران را به شما آموزش دهیم.

برای خرید برنج شمال درجه یک از 1 کیلو تا عمده با تخفیفات ویژه و قیمت کارخانه به فروشگاه اینترنتی برنج آرتا رحیمی سر بزنید.

در رستوران ها ، آشپزی معمولاً به دو روش بلند مدت و فوری انجام می شود.

اگر زمان کافی برای پخت و پز دارید ، روش پخت طولانی مدت را دنبال کنید ، که روش پخت آبکش است.

اما برای تهیه برنج فوری به در زمان کوتاه در این مقاله ما به شما نحوه آشپزی را آموزش می دهیم و بسیار راحت است.

طرز پخت برنج فوری

با استفاده از این روش ، از آنجا که وقت کافی برای پخت برنج نداریم ، معمولاً باید آن را بدون ته دیگ در نظر بگیرید ، اما وقتی آماده شد ، می توانید کمی کره و زعفران به آن اضافه کنید.

دو قابلمه آب را روی شعله گاز قرار دهید ، پس از جوش آمدن در یکی از قابلمه ها برنج ریخته و نمک کافی اضافه کنید.

آموزش پخت برنج رستورانی

پخت سریع برنج

سپس ، وقتی برنج آماده شد ، آن را درون یک آبکش فلزی خالی کرده و صافی را روی قابلمه ای که آب آن در حال جوشیدن است قرار دهید و آن را بپوشانید ف با شدت بخار موجود برنج شما در عرض 10 دقیقه آماده است.

و اگر دقت کرده باشید ، برنج در رستوران معمولاً با کره سرو می شود و ته دیگی وجود ندارد به جز اینکه ته دیگ از قبل پخته شده است.

طرز پخت برنج در رستورانی مجلسی

ابتدا برنج را در محلول آب و نمک خیس کنید (توجه داشته باشید که برنج کهنه و تازه است).

هرچه برنج قدیمی تر باشد ، باید بیشتر خیس بخورد ، برنج را به درستی بشویید و این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. در مرحله بعدی با توجه به حجم برنج یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و دو سوم آن را با آب پر کرده و بجوشانید. سپس بعد از جوش آمدن ، برنج را از آبکش به قابلمه انتقال داده و بعد از 10 دقیقه یک دانه برنج را در دست له کنید. برنج نه سفت است و نه خمیری! در مرحله بعدی چند تکه یخ به برنج اضافه کنید تا شوک وارد شود و آن را بلند کند. پس از ذوب شدن یخ ، برنج را هم بزنید و بلافاصله آبکش کنید.در حین شستشو ، آب ولرم به آن اضافه کنید، صبر کنید تا آب آن کاملاً تخلیه شود.

و اگر می خواهید ته دیگ برنج داشته باشید ، کف ظرفی که قرار است برنج در آن پخته شود روغن بریزید ، ته قابلمه دلخواه خود را قرار دهید (سیب زمینی ، نان لواش ، برنج با زعفران و …) سپس برنج را از آبکش به ظرف انتقال داده و درب آن را ببندید و بخار پز شود . (استفاده از دمکنی از جوشیدن برنج جلوگیری می کند)

برای پنج دقیقه اول شعله زیر قابلمه را زیاد کنید تا ته دیگ جا بیوفتد. سپس روی شعله ملایم قرار دهید تا برنج بپزد ، بعد از 20 دقیقه به دانه های برنج روغن اضافه کنید تا برنج چرب شود و پس از 40 دقیقه انتظار ، برنج آماده است.