مقاصد فروش مبل عطاآباد

در دنیای امروز که رقابت سختی بین تولید کنندگان محصولات مختلف وجود دارد، خرید و حمایت از تولیدات و محصولات ساخت داخل کشور در ابعاد بین المللی، ملی و محلی آثار مثبت بسیاری برجا می گذارد.‌ می‌توان اصلی‌ترین مزیت حمایت از محصولات داخلی را تولید اشتغال برای افراد جامعه دانست.اهالی یک روستا با راه اندازی کارگاه تولید مبل قدم بزرگی در تولید اشتغال و سهیم شدن در چرخه اقصاد کشور برداشتند. در مقاله گذشته درباره این روستا و کارگاههای تولیدی مبل موجود در آن مفصل صحبت کردیم در این مقاله می خواهیم به موضوع مقاصد فروش مبل عطاآباد بپردازیم با ما همراه باشید.

مقاصد فروش مبل عطاآباد

با توجه به تولیدات و متنوع مبلمان عطاآباد می توان گفت دومین قطب فروش مبل در ایران در انحصار تولیدکنندگان این روستا میباشد که از سراسر کشور برای خرید مبل به این بازار می آیند و با توجه به میزان تولید بالای مبلمان عطاآباد حتی تولید کنندگان محصولات تولیدی خود را به شهرهای دیگر کشور نیز ارسال می کنند و می توان گفت یکی از مقاصد فروش این روسا بازر بزرگ مبل تهران که در یافت آباد قرار گرفته است می باشد.

رشد صادرات به دلیل اثرات آن بر تجارت داخلی و ثبات اقتصادی حائز اهمیت بوده و حتی می‌توان گفت: رشد اقتصادی و توزیع درآمد و ثروت در یک کشور با رشد صادراتی آن نسبت مستقیم دارد؛ و در مورد این کارگاه کیفیت کار تا آنجا پیش می‌رود که محصولات این روستا به دیگر نقاط کشور مانند مشهد و قوچان هم فرستاده می‌شود.گلستانی‌ها به عطا آباد می‌آیند تا با خرید مبل ایرانی به رونق اقتصاد کشور کمک کنند و لبخند رضایتشان نشان از کیفیت این محصولات دارد. یکی از مشتریان این بازار مبلمان می‌گفت: تنوع مبل‌ها زیاد بوده و قیمتشان نیز مناسب است پس براحتی می توانند به مقاصد فروش خود در دیگر شهرهای دیگر نیز برسند.

مقاصد فروش مبل عطاآباد

مقاصد فروش مبل عطاآباد

ایجاد شهرک صنعتی و راه‎اندازی تعاونی مبل در روستای عطاآباد

شاید کمتر کسی تصور می‎کرد که چند کارگر ساده ترکمن از کارخانه مبل‎سازی در تهران با بومی‎سازی این صنعت در روستایی دور افتاده‎ای چون «عطاآباد» شهرستان آق‎قلا بتوانند خط توسعه مبل را در استان به‎وجود بیاورد که با برندهای برتر خارجی و داخلی رقابت کند، اما این اتفاق افتاد و به دنبال آن مسوولان در استان گلستان وعده‎هایی از جمله راه‎اندازی باجه بانکی، ایجاد رشته تحصیلی و مدرسه کاردانش طراحی مبل و ایجاد شهرک صنعتی و راه‎اندازی تعاونی مبل در روستای «عطاآباد» را به فعالان این بخش دادند تا از این طریق حمایت خود را اعلام کرده باشند.

قصه تولید مبلمان در عطاآباد از کجا شروع شد؟

25 سال قبل جوانان روستای عطاآباد به تهران می‎روند و صنعت مبل‎سازی را فرا می‎گیرند و تقریبا 10 سال گذشته یکی از جوانان که این صنعت را فرا گرفته بود در روستای عطاآباد به مبل‎سازی مشغول می‎شود طوری که کارش رونق پیدا می‎کند و این امر منجر به آن شد دیگر جوانانی که در شهرهای بزرگی چون تهران مشغول فعالیت در این حرفه بودند به روستا بازگردند و صنعت مبل را در این روستا رونق دهند. آری این بود سرآغاز پیشرفتی عظیم در این روستای دور افتاده آق قلا استان گلستان. روستایی که حالا محصولاتش با بهترین برندها خارجی برابری می کنند .  به گفته خریدارن نیز با کیفیت تر و از لحاظ هزینه نیز برای آنها نیز به صرفه تر می باشد.

فروش مبل عطاآباد

با توجه به گفته روستانشینان عطاآباد صنعت مبل موجب شد که مهاجرت معکوس در این روستا اتفاق بیفتد و فضای خوب کسب و کار در این روستا حاکم شده به طوری که 238 کارگاه، نمایشگاه و ملزومات مبل فعال در این روستا وجود دارد که پای بسیاری از تجار مبل حتی از دیگر استان‎های کشور و از شهرهای مازندران، تالش، شاهرود را به این روستا باز کرده و صنعت‎گران مبل حتی ابزارآلات مبل را از این روستا تامین می‎کنند. با توجه به تولید مبلمان با کیفت عطاآباد از شهرهای مختلف کشورمان برای خرید به این روستا می آیند و برخی از فروشندگان مبل نیز سفارشات خود را به تولیدی های مبل در عطاآباد می سپارند.

قیمت مبل عطاآباد

این روستا یکی از قطب های تولید مبل گلستان و کشور می باشد و به پایتخت مبل ایران شهرت یافته است. هم اکنون تعداد کارگاه های تولید مبلمان و صنایع وابسته در این روستا چیزی بالغ بر یکصد و پنجاه واحد تولیدی ( مبلمان، رنگ کاری ، تولیدی میز نهارخوری، جلو مبلی و…) می باشد. قیمت مبلمان در عطاآباد باتوجه به متریال های بکار رفته و نوع چوب و مدل مبل متفاوت می باشد.