لاغری شکم با تردمیل

لاغری شکم با تردمیل : امروزه به دلیل کاهش تحرک و عدم رعایت رژیم غذایی اکثر افراد از مشکل اضافه وزن و چربی های دور شکم رنج می برند . یکی از دستگاه های هوازی که معمولا افراد برای لاغری و چربی سوزی از آن استفاده می کنند تردمیل است . در این مقاله قصد داریم به بررسی لاغری شکم با تردمیل بپردازیم اگر شما هم از چربی های اضافه دور شکم وچاقی شکم خود رنج می برید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

لاغری شکم با تردمیل

برای چربی سوزی با تردمیل حتما باید به صورت روزانه تمرین کنید و هر بار به شدت تمرین های خود بیفزایید . در این راه ثابت قدم باشید و حتی اگر در ماه های اولیه تمرین به نتیجه مورد نظر دست نیافتید آن را رها نکنید . برای این که زودتر به نتیجه برسید بهتر است در کنار ورزش با تردمیل تمرین های کلاسیک دیگری مانند: دراز و نشست، دوچرخه سواری و تمرین با وزنه را در دستور کار خود قرار دهید . هم چنین از رژیم های غذایی مناسب برای لاغری استفاده کنید . سعی کنید ورزش خود را به صورت تناوبی انجام دهید یعنی صرفا ندوید و یاصرفا راه نروید . ایجاد تنوع در ورزش باعث می شود بدن از انرژی بیشتری استفاده کند . در ادامه به نکات مهمی که برای لاغری حتما باید به آن توجه داشته باشید می پردازیم :

لاغری شکم با تردمیل

وضعیت صحیح را حفظ کنید

به نحوه ورزش کردن خود با #تردمیل دقت کنید . در حین ورزش با تردمیل حتما کمر خود را صاف نگه دارید و دقت کنید به شانه ها فشاری وارد نشود . تمرین درست با تردمیل از سر درد ، گردن درد جلوگیری می کند و باعث می شود شما از عضلات اصلی خود بیشتر کار بکشید .

تنفس موثر

اکسیژن یکی از سوخت هایی است که تأثیر بسیاری در چربی سوزی دارد . در حین ورزش با تردمیل از تنفس کوتاه خود داری کنید و به طور موثر نفس بکشید . برای این کار باید از طریق بینی هوا را داخل ببرید (دم) و سپس از دهانتان خارج کنید (بازدم) .
از گرفتن دستگیره های تردمیل خودداری کنید

در حین دویدن و تمرین با تردمیل اگر دست های خود را به کار بگیرید و دستگیره ها را رها کنید می توان گفت 20 تا 50 درصد بیشتر کالری می سوزانید . موثر ترین نوع تمرین این است که دست های خود را به طور طبیعی حرکت دهید گویی در فضای آزاد در حال دویدن هستید . بردن دست ها به سمت بالا یا گره زدن در پشت سر نیز به افزایش کالری سوزی شما کمک خواهد کرد .

افزایش مقاومت

برای پیشرفت بیشتر دکمه افزایش مقاومت را فشار دهید . افزایش سطح مقاومت به شما کمک می کند ماهیجه های خود را به چالش

بکشید و کالری بیشتری بسوزانید .

گرم وسرد کردن را فراموش نکنید

حتماً ۵ دقیقه قبل و بعد از تمرین را به گرم‌ و سرد کردن بدنتان اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید با سرعت ۱٫۵ تا ۲ کیلومتر در ساعت، قبل و بعد استفاده از تردمیل پیاده‌روی داشته باشید.

تمرین با تردمیل برای لاغری شکم

برای لاغری شکم سه نوع تمرین با تردمیل وجود دارد . 1- تمرین ثابت 2-تمرین شدید 3- تمرین با شیب

تمرین ثابت برای افرادی که زمان بیشتری دارند و ساعات بیشتری از هفته را می توانند به ورزش کردن اختصاص دهند مناسب است . تمرین ثابت حداقل ۳۰ دقیقه با شدت متوسط ​​در اکثر روزها اگر با رژیم غذایی کم کالری همراه شود قطعا می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند .
تمرین شدید بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که فرصت کمتری برای ورزش با تردمیل دارند . در این نوع تمرین سه روز در هفته را به ورزش با تردمیل اختصاص دهید و در هر جلسه تلاش کنید حداقل 400 کالری بسوزانید .
در تمرین نوع سوم از شیب تردمیل می توانید جهت افزایش چربی سوزی خود استفاده کنید . هرچه شیب تردمیل افزایش یابد بدن بیشتر تلاش می کند و برای حفظ تعادل خود از عضلات شکمی استفاده می کند . امروزه اکثر تردمیل خانگی تا 15% شیب را تضمین می کنند .

چگونه شکم خود را تردمیل زودتر لاغر کنیم؟

زمانی که از تردمیل استفاده می کنید و دوست دارید چربی های شکم را زودتر و در کمترین زمان از بین ببرید، بهتر است شیب تردمیل خود را زیاد کنید و در زمان راه رفتن یا دویدن برای خود مقاومتی ایجاد کنید. زمانی که بر روی تردمیل به قسمت مشخصی از بدن فشار وارد کنید و با رساندن اکسیژن بیشتر به بدن می توانید چربی سوز در بدن راه بیندازید و با آب شدن چربی شکم به فرم دلخواه خود برسید و زمانی که شیب تردمیل را زیاد می کنید، عضلات ناحیه شکم بیشتر فعالیت انجام می دهند و فشار بیشتری به شکم شما وارد می شود.

اهمیت لاغری شکم با تردمیل

از دست دادن چربی های شکم علاوه بر اینکه برای سلامت اهمیت دارد باعث زیبایی و تناسب اندام نیز می شود.چربی های زیر شکم به دو صورت دیده می شوند زیرپوستی و درون شکمی.چربی زیر پوستی شامل چربی می شود که می توانید ببینید ,چربی درون شکمی می تواند خطرناک باشد زیرا آن در اطراف قسمت های مهم مانند کبد روده و… یافت می شود.چربی درونی بیماری زا است و از دست دادن این نوع چربی مهم تر می باشد و با انجام فعالیت روی تردمیل می توان این چربی خطرناک را مهار کرد.

آموزش تمرین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای برای لاغری شکم با تردمیل

1.حداقل زمان مورد نیاز برای شروع به چربی سوزی در بدن شما ۲۰ دقیقه است. چرا که بدن شما در ۱۵ دقیقه اول از قند موجود در خون و ذخیره انرژی موجود در عضلات شما استفاده می‌کند.

2. پیش از شروع، بدنتان را گرم کنید

اهمیت گرم کردن برای آسیب ندیدن بدن شما در حین تمرین یک امر بسیار ضروری محسوب می‌شود. برای گرم کردن بر روی تردمیل می‌توانید:

به مدت دو دقیقه با سرعت ۱٫۵ تا ۲ متر بر ساعت (۲٫۴ تا ۳٫۲ کیلومتر) روی تردمیل راه بروید.
سپس سرعت تردمیل را بالا برده و به ۱٫۸ متر بر ساعت (۲٫۹ کیلومتر بر ساعت) برسانید. ۳۰ ثانیه روی پنجه پا،۳۰ ثانیه
برروی پاشنه پای و سپس به مدت ۳۰ ثانیه بر روی تیغه خارجی پا راه بروید.
شیب را به ۶ درجه رسانده و سرعت را روی ۱٫۵ و ۱٫۸ متر بر ساعت (۲٫۴ و ۲٫۹ کیلومتر بر ساعت) ثابت نگه دارید. دو دقیقه با همین روند دقیقه راه بروید.
الان می‌توانید قدم‌هایتان را بلندتر بردارید. اگر سختتان بود کمی سرعت تردمیل را کمتر کنید. بعد از ۳ دقیقه شیب را به حالت عادی یا صفر بازگردانید.
برای دو دقیقه پایانیِ تمرین، سرعت را تا ۲٫۵ افزایش دهید.

3. حالا تمرین لاغری شکم با تردمیل را شروع کنید

سرعت تردمیل را روی ۳ و ۴ متر بر ساعت (۴٫۸ و ۶٫۴ کیلومتر بر ساعت) تنظیم کرده و ۲۰ دقیقه روی آن بدوید. می‌توانید در دو هفته اول تمرین، سرعت تردمیل را بر روی عدد ۵ ثابت نگه دارید تا بدن شما به تمرین عادت کند.

4. بدنتان را سرد کنید

روندی که برای گرم کردن بر روی تردمیل به شما توضیح دادیم را به صورت معکوس انجام دهید.

5. حرفه‌ای‌تر کردن تمرین

بعد از گذشت یک یا دو هفته از تمریناتتان، سرعت و شیب را افزایش دهید. برای این کار، شیب را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تا بالای ۴ برده و سپس سرعت تردمیل را کم کنید.می‌توانید به‌سراغ تمرینات اینتروال نیز بروید. این نوع تمرینات، بهترین روش برای چربی‌سوزی و افزایش استقامت بدنی است. تمرینات شدت بالای ۱ تا ۲ دقیقه‌ای بر روی تردمیل (همان تمرینات اینتروال) ضربان قلبتان را بالا می‌برد. پس از آن می‌توانید شدت تمرین را کاهش دهید.