سوالات متداول درباره فایبر سمنت برد

سوالات متداول درباره فایبر سمنت برد : نمای بیرونی خانه شما اولین برداشت از خانه شماست و حتما می خواهید که به بهترین شکل ظاهر شود. اما شما همچنین می خواهید که نمای بیرونی شما بغیر از ظاهری زیبا باشد. نمای منزل شما علاوه بر زیبایی باید دوام، استقامت و قدرت ایستادگی در مقابل طوفان ، آتش و زلزله را داشته باشد. فایبر سمنت برد یک راه حل مدرن و استاندارد برای نمای منازل مسکونی و ساختمان های تجاری است که همه کارها را انجام می دهد. اگر به دنبال استفاده از فایبر سمنت برد هستید، ما اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

فایبر سمنت برد چیست؟

فایبر سمنت برد از الیاف چوب، سیمان پرتلند، آب و گاهی مواد دیگر مانند ماسه ساخته می شود. این محصولی با محبوبیت روزافزون در بین صاحبان خانه است و می تواند به گونه ای ساخته شود که ظاهر تعدادی از محصولات مصالح سنتی و مدرن را تقلید کند، از جمله:

چوب

وینیل

سنگ

سرامیک

آجر

گچ بری

عمر فایبر سمنت برد چقدر است؟

یکی از ویژگی های اصلی فروش فایبر سمنت دوام آن است. در برابر پوسیدگی، آتش، آفات، دمای شدید و آب و هوای سخت مانند طوفان مقاوم است.فایبر سمنت برد باکیفیت بالا می تواند برای چندین دهه دوام بیاورد و بسیاری از محصولات فایبر سمنت برد دارای 30 سال ضمانت تولید کننده هستند.

سوالات متداول درباره فایبر سمنت برد

سوالات متداول درباره فایبر سمنت برد

آیا نمای فایبر سمنت برد ارزش ملکی خانه را افزایش می دهد؟

تعویض نمای خانه شما همیشه یک راه عالی برای بهبود ارزش ملک و افزایش جذابیت است. به عنوان قابل مشاهده ترین قسمت بیرونی خانه شما، کلید ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است.

نصب فایبر سمنت برد می تواند تا 78 درصد بازگشت سرمایه را فراهم کند. همراه با صرفه جویی در هزینه مربوط به نگهداری و تعویض کمتر در مقایسه با سایر انواع نمای خارجی، فایبر سمنت برد به طور کلی یک سرمایه گذاری مثبت در نظر گرفته می شود.

آیا فایبر سمنت برد پوسیده می شود؟

در مقایسه با سایر مصالح مانند چوب، فایبر سمنت برد به مراتب کمتر در معرض پوسیدگی است. در برابر رطوبت مقاوم است، به این معنی که مانند سایدینگ چوبی آب را جذب نمی کند. از آنجایی که آب یکی از تسریع کننده های کلیدی پوسیدگی است،نمای فایبر سمنت برد به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از چوب دوام می آورد.

برای ماندگاری بیشتر، تمیز کردن منظم دیوارپوش فایبر سمنت برد شما را برای چندین دهه در شرایط عالی نگه می دارد.

چگونه نمای فایبر سمنت برد را نصب کنیم؟

نمای فایبر سمنت برد قبل از نصب سنگین و تا حدودی شکننده است، بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از هدر رفتن مواد، هزینه های اضافی و مدیریت ایمنی محل کار، آن را توسط پیمانکار نصب کنید.

فایبر سمنت برد با استفاده از میخ هایی نصب می شود که می توانند با چکش یا میخکوب پنوماتیک در جای خود ثابت شوند. به دلیل چگالی، سایدینگ فایبر سمنت به جای مواد نرم تر، به میخ های گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ نیاز دارد. این میخ‌ها همچنین در برابر خوردگی مقاوم هستند، بنابراین به مرور زمان به ساید شما زنگ نمی‌زنند.

چگونه فایبر سمنت برد را برش دهیم؟

اگر می خواهید فایبر سمنت برد را برش دهید، می توانید این کار را با یک اره مدور مجهز به تیغه دندانه دار الماسی انجام دهید. این متداول ترین ابزاری است که هم پیمانکاران و هم نصابان استفاده می کنند. همچنین می توانید از قیچی مخصوص فایبر سمنت برد استفاده کنید که قیچی برقی دستی است که برای برش های مستقیم و گرد استفاده می شود.

آیا فایبر سمنت برد در برابر آتش مقاوم است؟

بله. سیمان به دلیل مقاومت در برابر آتش، قرن ها یک مصالح ساختمانی محبوب بوده است و این ویژگی به دیوارپوش فایبر سمنت برد نیز منتقل می شود. نصب آن، به ویژه در مناطق مستعد آتش سوزی، یک راه عالی برای محافظت از خانه شما تا رسیدن کمک است. فایبر سمنت برد طرح چوب بهترین گزینه برای جایگزین کردن چوب در نمای ساختمان است.

آیا فایبر سمنت برد قابل رنگ آمیزی است؟

بله. در حالی که برخی از محصولات به صورت پیش رنگ در دسترس هستند، به این معنی که پس از نصب نیازی به رنگ آمیزی نیست، سایر محصولات پرایم شده در محل رنگ آمیزی می شوند، درست مانند سایدینگ چوبی.

همچنین می توانید به‌طور دوره‌ای فایبر سمنت برد خود را مجدداً رنگ کنید تا ظاهر آن در طول زمان حفظ شود.

آیا فایبر سمنت گران است؟

هزینه فایبر سمنت برد نسبت به طول عمر آن در مقایسه با سایر انواع مصالح که ممکن است در نظر داشته باشید است. فایبر سمنت برد گران‌تر از وینیل یا فولاد است، اما ارزان‌تر از نمای آجری، سنگی یا گچی است.

بسیاری از محصولات فایبر سمنت برد به گونه ای ساخته شده اند که شبیه سایدینگ وینیل هستند. در حالی که خرید فایبر سمنت برد نسبت به وینیل گران‌تر است، اما ماندگاری بیشتری دارد و هزینه‌های سال به سال را بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

آیا فایبر سمنت ضد آب است؟

تخته های فایبر سمنت با یک پوشش ضد آب پردازش می شوند و چگالی آنها باعث می شود در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم باشند. با این حال، اگر فوراً در محل کار مورد استفاده قرار نگیرند، باید روی زمین نگهداری شوند و انتهای بریده شده باید یا مهر و موم شوند یا با الیاف سیمان محافظت شوند.

منبع: https://b2n.ir/b37658