روش اجرای نمای کرتین وال

روش اجرای نمای کرتین وال : روش اجرای نمای کرتین وال بسیار اهمیت دارد که ضمن اجرای صحیح و اصولی نمای کرتین وال، هزینه های اجرای نمای کرتین وال نیز مدیریت شود. تنوع نماهای کرتین وال بسیار بالاست که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند از این نوع نما استفاده کند. مجریان اجرای نما کرتین وال زیادی به فعالیت مشغول هستند. شرکت اجرای نمای آراز زرین ماندگار نیز با هدف کسب رضایت مشتری در خدمت شماست تا  با ارائه بهترین خدمات و کیفیت، هزینه اجرای نما شما را کاهش دهد. در ادامه با تعریف کوتاهی از کرتین وال چیست، به روش اجرای نمای کرتین وال می رسیم.

نمای کرتین وال (Curtain Wall) چیست؟

کرتین وال از دو کلمه ای تشکیل می شود که می توان آن را دیوار پرده ای معنا کرد. از نمای کرتین وال برای جداسازی فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود. نمای کرتین وال علاوه بر جداسازی فضای خارحی از فضای درونی، وزن مرده ای ندارد و از افزودن بار اضافی بر سازه جلوگیری می کند.

مجریان نمای کرتین وال با هدف ورود نور بیشتر به درون ساختمان و داشتن چشم انداز بیشتر، از نمای کرتین وال استقبال می کنند. نمای کرتین وال انواعی دارد که با توجه به تنوع آن، روش اجرای نمای کرتین وال نیز متفاوت است.

انواع نمای کرتین وال

به طور کلی نمای کرتین وال دو متریال سازه اصلی نگهدارنده و مصالح پرکننده را شامل می شود. معمولا از پروفیل های آلومینیومی به عنوان سازی نگهدارنده استفاده شده و  نقش شیشه ها در نمای کرتین وال به عنوان مصالح پر کننده میان فریم های آلومینیومی می باشد.

مصالح دیگری نیز برای پر کردن فضای بین فرمی ها مورد استفاده هستند که می توان از مصالحی چون پلی کربنات، چوب، کامپوزیت، فایبر سمنت برد و موارد دیگر نام برد. نمای کرتین وال را می توان به دو دسته اصلی فیس کپ(Face cap) و فول فریم لس (Full Frameless) تقسیم بندی نمود.

عمده نفاوت اجرای نمای کرتین وال فیس کپ و اجرای نمای کرتین وال فوم فریم لس، لزوم استفاده از درپوش های مخصوص در نوع فیس کپ است  مه در فوم فریم لس از این درپوش های استفاده ای نمی شود. روش اجرای نمای کرتین وال فیس کپ و فوم فریم لس نیز متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم.

اجرای نمای کرتین وال با سیستم فیس کپ (Face cap)

در اجرای نمای کرتین وال فس کپ، شیشه را بر روی استراکچر آلومینیومی یعنی لامل  سوار می کنیم و خبری از قاب آلومینیومی دور شیشه وجود ندارد. در واقع پروفیل نگهدارنده ای بر روی پایه لامل پیچ می شود که وظیفه نگهداری از شیشه را دارد.

اجرای نمای کرتین وال با سیستم بدون درپوش فول فریم لس (Full Frameless)

اجرای نمای کرتین وال با سیستم فوم فریم لس، از فریمی تشکیل شده که از پشت شیشه را قاب می گیرد و با لقمه های آلومینیومی متحرک، روی لامل ثابت می شود. نمای فوم فریم لس، از پر مصرف ترین نماهای ساختمان است که علاوه بر زیبایی، نصب و اجرای آسانی دارد.

روش اجرای نمای کرتین وال

گذشته از انواع نمای کرتین وال، روش اجرای نمای کرتین وال به دو روش استیک (Stick) و یونیتایزد (Unitized) انجام می شود.

اجرای نمای کرتین وال با روش استیک (Stick)

روش اجرای نمای کرتین وال استیک به این صورت است که بعد از انجام محاسبات فنی و تحویل پروفیل های آلومینیومی یا لامل به محل انجام پروژه، نصب و اجرای نمای کرتین وال انجام می شود. در واقع در روش اجرای نمای کرتین وال استیک، تنها تولید پروفیل آلومینیومی از قبل ساخته می شود، باقی مراحل در محل انجام پروژه صورت می گیرد. روش اجرای نمای کرتین وال با این روش برای ساختمان های اداری و تجاری با طرح های خاص معمولا هزینه کمتری به همراه دارد.

روش اجرای نمای کرتین وال با روش یونیتایزد (Unitized)

روش اجرای نمای کرتین وال به این صورت است که دیتیل های کرتین وال به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید می شود و قطعات جداگانه برای نصب به محل پروژه ارسال می شوند و با روش نصب آسان و سریع به صورت کشویی اجرا می شوند.

نصب و  اجرای کرتین وال با روش یونیتایزد از روش قبلی گران تر است اما مزیت هایی همچون امنیت، مقاومت و سرعت بالای نصب برای ساختمان ها و برج های بلند و چندین طبقه را دارد.

مجری اجرای نمای کرتین وال

در ایران شرکت های بسیاری با کیفیت های متفاوتی مجری اجرای نمای کرتین وال هستند. اما بهترین مجری اجرای نمای کرتین وال، شرکتی است که بتواند در کنار زیبایی و اجرای نمای شیک، ایمنی را افزایش داده و هزینه ها را بکاهد. اولویت ما در شرکت مهندسی ایکس، افزایش رضایت مشتری است که با ارائه اجرای نما با کیفیت بالا به آن دست یافته ایم.