بهترین زمان رفتن به سد لفور

چنانچه می خواهید تجربه‌ی جدیدی از سفر به شمال ایران داشته باشید، حتماً سری به سد لفور بزنید. تماشا از سد لفور صرفا به مشاهده از یک سد محدود نمی‌شود، بلکه در حوالی همین سد، بیشه سرسبز و بکر لفور قرار گرفته که خودش و به تنهایی، دیدنی‌های حیرت‌انگیزی دارد. در حوالی سد لفور، خبری از رستوران‌ها، هتل‌ها و مرکزها خرید کردن لوکس نیست و می‌توانید در هوایی مطبوع و به دور از هیاهیوی شهری، از درختان لذت ببرید

بهترین دوران رفتن به سد لفور

سد لفور نیز نظیر همه‌ی جاذبه‌های طبیعی، در هر فصلی زیبایی مختص به خودش را دارد. در همه‌ی روز ها سال، می‌توانید به سد لفور بروید. در فصل بهار، فضای سبز اطراف سد لفور و جنگل لفور سرسبز و زیباست و هوای آن دلنشین. در فصل تابستان می‌توانید از هوای گرم و آلوده‌ی شهر، به هوای پاکیزه و خُنک لفور پناه ببرید. در فصل پاییز، برگ‌های رنگارنگ فضای سبز لفور زیبایی خاصی به طبیعت حوالی لفور می‌بخشد. در فصل زمستان، درختان و دشت‌ها سپید پوش می شوند و منظره‌ی زیبایی را به وجود می‌آورند. ولی به طور کلی، فصل‌های فصل بهار و تابستان بهترین روزگار به جهت مشاهده از سد لفور می باشد و مسیر دسترسی به سد لفور و آبشار لفور در زمستان فراوان دشوار خواهد بود. برای اجاره ویلا دو خواب در لفور می توانید ویلای گزینه نظر خود را در وبسایت گلستانی ها رزرو نمایید.

راه دسترسی به سد لفور

آدرس: استان مازندران، سوادکوه، دهستان لفور، حوزه‌ دیوتک

ولی سد لفور کجاست؟ سد لفور در استان مازندران در شهرستان سوادکوه شمالی و در بخش لفور قرار دارد. فاصله‌ی سد لفور تا تهران 263 کیلومتر است. چنانچه قصد دارید، از تهران راهی سد لفور شوید، در آغاز بایستی به سمت دماوند و فیروزکوه بروید. در جاده‌ی کتالان رانندگی کنید. در مسیرتان، از شوراب، ورسک، پل سفید، زیر آب و شیرگاه عبور خواهید کرد. پس از آن به سمت جاده شیرگاه – بابل‌کنار بروید. در مسیرتان، از کلیج خیل و اسلام آباد نیز گذر خواهید کرد. پس از آن به جاده‌ی گنج افروز می‌رسید. زمان رانندگی در این جاده زیبا، می بایست خیلی احتیاط کنید. در جاده گنج افروز، روستای زیبای شیردار کلا قرار دارد. پس از شیردارکلا، باید چندین روستای دیگر، از پاراگراف قرآن تالار، شارقلت و عالم کلا را هم بایستی پشت سر بگذارید تا در نهایت، به سد لفور برسید. برای اجاره ویلا در سوادکوه با شماره 09114481870 وب سایت گلستانی ها تماس حاصل نمایید.

هزینه‌ی بلیط و ساعت‌ها دسترسی

به جهت بازدید از سد لفور یا همان سد البرز نیازی به تنظیم بلیط و پرداخت هزینه نیست. در هر ساعت از شبانه روز نیز که دل‌تان بخواهد، می‌توانید از سد لفور بازدید کنید. کلیدی این هم اکنون بهتر می باشد که در روشنایی هوا به اینجا بروید و بازدیدتان را به ساعت ها تاریکی نیندازید، به خصوص در نیمه‌ی دوم سال که ایام کوتاه‌تر است. به جهت اجاره کلبه در شیرگاه ، قطعا کلبه آیتم نظر خویش را از 2 هفته قبل رزرو کنید.