اکسنت وال چیست؟کاربرد کناف در اکسنت وال؟

اکسنت وال چیست؟ آیا در حال نقاشی داخل خانه خود هستید؟ آیا در تصمیم گیری در مورد رنگ با مشکل روبرو هستید یا به دنبال راهی هستید تا رنگ بندی را در خانه خود هیجان انگیزتر کنید؟ اگر چنین است ، باید نقاشی دیوار برجسته را در نظر بگیرید. دیوار برجسته راهی عالی برای آراستن فضای داخلی خانه و ترکیب چندین رنگ در یک اتاق است. اگر با این مفهوم آشنا نیستید ، این پرسش و پاسخ ها می تواند به شما کمک کند.

اکسنت وال چیست؟

در طراحی داخلی دیواری وجود دارد که به آن اکسنت وال accent wall گفته می شود . اما اکسنت وال به چه معناست؟ اکسنت یعنی برجسته کردن یا تاکید کردن . اکسنت وال به معنای دیوار شاخص است. دیواری که کلیه تمرکز و توجه فضا روی آن دیوار است. باید گاهی به تفکر خارج از چارچوب و روش‌های نو و مبتکرانه روی بیاورید تا نتیجه کارتان به آنچه می‌خواهید نزدیک‌تر شود و واقعا دیوار شاخص به چشم بیاید و به زیبایی بصری دکوراسیون داخلی بیفزاید.

خیلی بر این باورند که اکسنت والی دیوار روبه رو در هر فضایی می باشد در صورتی که اکسنت وال به طراحی شما و چیدمان و دکوراسیون منزل بستگی دارد. برخی از افراد فکر می‌کنند که هنگام ورود به هر اتاقی، دیواری که پیش از بقیه جلوی چشم قرار می‌گیرد، بهترین انتخاب برای این منظور است (برای تبدیل‌شدن به دیوار شاخص)؛ اما این طرز فکر اشتباه است و کارکردن اکسنت وال در جای اشتباه، فضایی عجیب‌وغریب یا گیج‌وگنگ به طراحی داخلی خانه خواهد داد.

بهترین رنگ ها برای استفاده در اکسنت وال چیست؟

اغلب ، رنگ دیوار اکسنت وال رنگی خواهد بود که با رنگ بندی موجود در اتاق تضاد چشمگیری دارد. گاهی اوقات رنگ به خوبی با طرح ادغام می شود. به عنوان مثال ، در اتاقی که عمدتاً با رنگهای سرد مانند آبی روشن یا مریم گلی تزئین شده است ، اکسنت وال ممکن است خاکستری روشن باشد تا با رنگهای سرد اتاق همخوانی داشته باشد. متناوباً ،  ممکن است قرمز آجری زنگ زده باشد ، در تضاد با آبی و سبز. صاحبان خانه هایی که به دنبال رنگ هایی هستند که با طرح دکوراسیون آنها در تضاد است ، می توانند روی چرخه رنگ نگاه کنند. رنگهای متضاد ، که “رنگهای مکمل” نیز نامیده می شوند ، رنگهایی هستند که در دو طرف چرخه رنگ یافت می شوند.

رنگ تنها ماده ای نیست که می توان از آن برای ساخت دیوار برجسته استفاده کرد. برخی از صاحبان خانه کاغذ دیواری یا کاشی را به دیوار خود می زنند تا طرح دلخواه خود را ایجاد کنند. از این متریال می توان برای ایجاد بافت های جالب و متضاد با بافت های دیگر اتاق استفاده کرد. افرادی که در انتخاب مواد یا رنگ برای دیوار برجسته خود مشکل دارند می توانند با استفاده از نمونه هایی از هر رنگ یا مواد روی دیوار تصمیم گیری کنند. هنگام تصمیم گیری ،  باید نمونه ها را در تمام ساعات روز مشاهده کنند تا ببینند در کیفیت های مختلف نور چگونه به نظر می رسند.

بهترین مکان برای ایجاد اکسنت وال کجاست؟

دیوارهای برجسته را می توان در هر قسمت از خانه ، از آشپزخانه تا اتاق نشیمن ، اتاق خواب تا اتاق مهمان استفاده کرد. اکسنت وال را می توان در هر اتاقی که دلخواه است یا مناسب تشخیص داد ، رنگ آمیزی کرد. اغلب صاحبان خانه ترجیح می دهند دیوار برجسته ای را پشت نقطه کانونی اتاق نقاشی کنند ، مانند دیواری که روی آن شومینه قرار دارد یا پشت آینه یا دیوارهای پشت تخت خواب ، دیوارهای پشت کاناپه.

در مواقع دیگر ، دیوارهای برجسته در قسمتی از اتاق که به هیچ وجه نقطه کانونی وجود ندارد ، رنگ آمیزی می شوند تا دیواری ساده که هیچ چیز جالبی برای دیدن ندارد ، پوشانده شود. اکسنت وال را می توان با کاغذ دیواری های برجسته، رنگ آمیزی های تند و جلب توجه کننده ، دیوارهای دکوراتیو و نورپردازی های خاص ایجاد نمود. نباید دیواری را به عنوان اکسنت وال انتخاب کنید که در یا پنجره دارد. اگر دیوار مورد نظرتان در یا پنجره داشته باشد ، طراحی داخلی اتاق شما فضایی گنگ و مبهم پیدامی کند.

هدف از دیوار برجسته یا اکسنت وال چیست؟

هدف از یک دیوار برجسته جلب توجه به قسمتی از اتاق است که در غیر این صورت نادیده گرفته می شود. دیوارهای برجسته حس هیجان را به دکوراسیون منزل شما می افزایند و می توانید از آنها برای ترکیب رنگ آمیزی در خانه استفاده کنید.

از چه متریالهایی می توان برای اکسنت ال استفاده نمود؟

  • اسلب سنگ
  • شلف مخفی
  • کناف
  • دیوارکوب
  • کاغذ دیواری
  • نورپردازی

کاربرد کناف در اکسنت وال؟

کناف می تواند بهترین گزینه شما برای رسیدن به دکور دلخواهتان باشد. کناف را می توان با فرم های گوناگون و اندازه های دلخواه روی سطح دیوار اجرا کرد. در دکورهای مینیمال که سادگی از مهم ترین اصول به شمار می رود، کناف به تنهایی در نقش عنصر تعریف کننده فضابه کار می رود.

اجرای کناف باید توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود . افراد حرفه ای و باتجربه نظارت مستقیمی بر کل پروژه کناف کاری دارند و با کنترل کامل ، آنها می توانند کار شما را به سرعت انجام دهند. با انجام این کار ، دیگر ممکن است شاهد نقص در سازه نباشید ، و مشکلات همراه با شکاف در پارتیشن ها ، عدم تعادل ، عدم انطباق ، ایجاد امواج و برجستگی ها و… دیگر برای شما ایجاد نمی شود.

اجرای کناف ارزان یکی از فعالیت هایی است که در شرکت مدرن سازان رادیس بصورت ویژه ارائه می شود . کناف یا تایل های گچی، سالهاست که در طراحی داخلی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی نسبت به دیگر متریال ها، فرم پذیری، سبک بودن در کنار استحکام، قابلیت کار روی دیوار و سقف و ….. از جمله دلایلی هستند که باعث محبوبیت این محصول شده است .

قیمت کناف

شماعزیزان می توانید جهت اطلاع از طرح و نمونه اجرای کناف و همچنین قیمت کناف با کارشناسان و مشاورین شرکت مدرن سازان رادیس تماس بگیرید.