اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال

اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال:با گذشت زمان، به عنوان مصالح مواد مختلفی با کاربرد های متفاوتی برای صنعت نمای ساختمان وارد این حرفه شدند.. یکی از این موارد، پنل اچ پی ال می باشد. پنل های HPL که نام آن مخفف عنوان High Pressure Laminate می باشد، به صفحاتی گفته می شوند که از لایه های سلولوزی تثبیت شده با رزین، ایجاد شده اند. این محصول با نام دیگری تحت عنوان ترسپا (Terespa) نیز شناخته می شود. در این مقاله به بررسی اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال که متریالی جذاب برای نمای ساختمان ها به شمار می روند و مزایای استفاده از آن ها می پردازیم و امیدواریم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و از مطالب آن استفاده کنید:

اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال

مجریان نما این پنل را به شیوه های مختلفی مانند نصب قابل تنظیم، سیستم هنگ و یا آویزان، نصب چسبی، پیچ پنهان، پیچ روکار و نصب RIBBED اجرا می کنند.

در روش آخر، در ابتدای کار یراق هایی در مغز و داخل پنل جاسازی شده است و به وسیله آن پنل بر روی براکت های آلومینیومی به کار رفته در سطح کار، در نمای ساختمان ها اجرا می شود. با این روش بدون نیاز به ایجاد جای پیچ برای صفحات، این پنل ها بدون هیچ سوراخی و به صورت یکدست نصب می شوند. در این روش، ایجاد فضای کافی بین سطح زیرین کار و پنل ها، از مواردی است که باید رعایت شود. این فضای کافی سبب جریان هوا شده که مانع از تغییر شکل پنل های اچ پی ال به کار رفته به مرور زمان می شود. همچنین این فضای خالی به علت وجود هوا، پنل های نمای بیرونی را به نمایی با خاصیت عایق صوتی تبدیل می کند.

در بین روش های ساخت و اجرای پنل های اچ پی ال به عنوان نمای ساختمان، مواردی که فضایی برای عبور هوا را فراهم می کنند، این محصول را به گزینه ای برای بهینه سازی مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش هوا تبدیل می نمایند و موجب کاهش هدر رفت انرژی موجود در داخل ساختمان می شوند.

اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال

اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال

چرا از اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال استفاده کنیم؟

  • نوع بالای کاربرد این محصول، آن را به مورد خاصی محدود نمی کند. این محصول در نمای ساختمان ها، فضای داخلی سرویس های بهداشتی، فضا هایی مانند آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و فضا های عمومی نیز قابل استفاده است و با بکارگیری نمونه متناسب با فضای مورد نظر، می توان آن را به راحتی برای نمای هر ساختمانی به کار برد.
  • استحکام بسیار بالا و ساختار نهایی یکپارچه و متراکم محصول، از ویژگی هایی هستند که به علت روند خاص ساخت آن ایجاد شده اند. این محصول در برابر شرایط محیطی مختلف مقاومت بالایی نشان می دهد و با بدون تغییر ماندن در برابر این عوامل، گزینه ای مناسب برای نمای بیرونی خواهد بود.
  • وزن کم محصول، آن را به نمونه ای با نصب آسان تبدیل می کند. همچنین این وزن کم به تسهیل روند حمل و نقل کمک زیادی می کند.
  • ساختار غیر قابل نفوذ این محصول، آن را به گزینه ای قابل شست و شو تبدیل می کند که ویژگی مثبتی برای مصالح ساختمان و به خصوص نمای بیرونی است. البته باید به این نکته توجه داشت که ساختار لایه نهایی و بیرونی به گونه ای است که نیاز به شست و شوی نما را از بین برده و این امر به علت لکه پذیری پایین و نفوذ ناپذیری سطح بیرونی و ساختار پنل اچ پی ال می باشد.
  • نفوذ ناپذیری لایه بیرونی و ساختار پنل های اچ پی ال، علاوه بر ویژگی غیر قابل نفوذ بودن موارد خارجی، این محصول را به گزینه ای ضد باکتریال نیز تبدیل می کند.
  • هزینه بسیار پایین و تقریبا صفر در نگه داری، ترمیم و احیا، از ویژگی های دیگر این محصول است.
  • این محصول در برابر حرارت، الکتریسیته، رطوبت و ضربه و فشار مقاومت بالای دارد. همچنین دیرتر از سایر متریال های نمای ساختمان ها با مواردی مانند باران های اسیدی واکنش نشان می دهد. پنل های مذکور این ویژگی های منحصر به فرد شان را مدیون رزین فنولیک به کار برده شده در ساختار خود هستند که این مقاومت ها و همچنین خاصیت خش ناپذیری محصول را بالا می برد.
  • تنوع بسیار بالا در طرح، رنگ و نمای نهایی، این پنل ها را به گزینه ای ویژه و استثنایی برای ساخت و ایجاد نما های خلاقانه تبدیل می کند.

اجرای نما ضد باران اچ پی ال چه مزایایی دارد؟

پنل های اچ پی ال، برای استفاده در بخش‌های مختلفی از ساختمان مناسب می‌باشند. بیشترین استفاده از این نوع پنل ها در نمای خارجی ساختمان‌ها بوده و دلیل آن‌هم وجود برخی ویژگی‌ها همچون مقاومت در برابر باران و رطوبت، مقاومت در برابر اسیدهای ضعیف ( همچون باران‌های اسیدی)، مقاومت مکانیکی در مقابل ضربات وارده، عایق حرارتی، مقاومت در برابر آتش‌سوزی، سرعت نصب و اجرای بالا و عدم نیاز به نگهداری پس از نصب به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی است.

پنل اچ پی ال چه کاربردی دارد؟

پنل‌های اچ پی ال به علت ویژگی‌های خوب و مناسبی که دارند، دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف و زمینه‌های گوناگون می‌باشند. پنل اچ پی ال در موارد زیر نیز کاربرد دارد:

  • پوشش نمای خارجی ساختمان‌ها
  • پوشش داخلی ساختمان‌ها
  • صنعت هواپیماسازی
  • بدنه‌ی داخلی اتوبوس‌ها
  • مترو
  • آزمایشگاه‌ها
  • تخت‌های رادیولوژی