۷حقیقت که باید درباره زیورآلات نقره بدانید

نقره از زمان کشف آن قبل از ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد همیشه فلز ارزشمندی بوده است. نقره جایگاه ویژه ای در تاریخ عناصر دارد زیرا یکی از پنج فلز اولیه است که توسط انسان کشف و مورد استفاده قرار گرفته است. بقیه طلا ، مس ، سرب و آهن بودند. محبوبیت آن هیچ کاری جز افزایش مداوم در طول اعصار انجام نداده است زیرا دارای توانایی منحصر به فردی است که می تواند مد روز فعلی را حفظ کند. زیورآلات نقره علاوه بر محبوبیت در میان زنان ، جایگاه ویژه ای در مردا نیز پیدا کرده است. استفاده از انگشتر نقره مردانهو همینطور النگو نقرهو دستبند نقرهاز قرن ۱۹ میلادی در میان مردان بسیار رواج پیدا کرد و روز به روز بر میزان محبوبیت و تنوع آن افزوده شد.

بنابراین در اینجا ۷ نکته و حقیقت در مورد زیورآلات نقرهو نقره وجود دارد!

۱٫چه نوع نقره ای بخرم؟

انواع زیادی از نقره در بازار وجود دارد. از بین این موارد ، نقره استرلینگ ، نقره خالص و صفحه نقره بیشتر شناخته شده و مورد استفاده هستند.

نقره استرلینگ

نقره استرلینگ آلیاژی است که از ۹۲٫۵٪ نقره و ۷٫۵٪ فلز دیگر ، معمولاً مس یا نیکل تشکیل شده است. این فلزات استحکام ، دوام و جلای بیشتری به نقره می بخشد. این ترکیب تنوع بیشتری از نقره ایجاد می کند ، که جواهرات استاندارد با کیفیت است. این یک استاندارد نقره ای است که در حدود ۱۳۰۰ ایجاد شده است. استاندارد نقره استرلینگ توسط Tiffany and Co در آمریکا رواج یافت ، زیرا آنها از آن برای جواهرات خود استفاده می کردند.

اما شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که:

چگونه می توانم بفهمم که نقره استرلینگ را شناسایی کرده ام؟

نقره استرلینگ اصل باید دارای مشخصه ای باشد که آن را مشخص می کند. چندین نسخه از علامت نقره عظیم وجود دارد. ممکن است ببینید .۹۲۵ روی نقره مهر شده است. متناوباً به دنبال کلمات STER ، STERLING ، STG یا Sterling Silver باشید. اگر نقره شماره ۸۰۰ روی آن مهر شده باشد ، می تواند منشا اروپایی داشته باشد.

اگر نگران هستید که آیا نقره استرلینگ ماندگار است ، خیالتان راحت باشد. این یک فلز سخت است که در طول عمر دوام می آورد. در صورت ایجاد خط و خش روی سطح ، نقره استرلینگ را می توان به راحتی صیقل داد و به درخشندگی یکدست خود رسید. علاوه بر این ، تغییر اندازه و تعمیرات بسیار مناسب است ، بنابراین نگهداری از جواهرات نقره استرلینگ به راحتی انجام می شود.

نقره ی اعلا

نقره زیبا تنوعی است که در کنار نقره خالص قرار می گیرد. ۹۹٫۹ silver نقره است و با مشخصه ۰٫۹۹۹ مشخص می شود. ۰٫۱ درصد دیگر از عناصر کمیاب تشکیل شده است که مقدار قابل توجهی ندارند.

با این حال ، اگرچه ممکن است به نظر برسد که نقره خالص بهتر است ، اما در واقع بسیار نرم است و نمی تواند در جواهرات استفاده شود. به راحتی آسیب دیده و شکل پذیر است و به مرور زمان شکل خود را از دست می دهد. نقره خوب برای جواهرات مانند گوشواره و آویز مناسب است تا اقلامی که در معرض سایش قرار می گیرند.

ورق نقره

اگر با ورق طلا آشنایی داشته باشید ، متوجه خواهید شد که صفحه نقره همان چیزی است. این در اصل یک لایه نازک نقره است که روی فلز پایه دیگر ، معمولاً مس پوشیده شده است. همانطور که می توانید تصور کنید ، نقره دارای نقره بسیار کمتری نسبت به نقره خوب و نقره استرلینگ است. ارزشمندتر از سایر اشکال نیست و با گذشت زمان ، آبکاری می تواند تغییر رنگ داده و پوسته پوسته شود.

اشکال دیگری از نقره در بازار وجود دارد مانند نقره بریتانیا ، نقره سکه ای ، نقره آلمانی ، نقره نیکل ، نقره قبیله ای و نقره مکزیکی. همه اینها در مقدار نقره ای که دارند متفاوت است.

نکته ای در مورد علائم نقره ای:

اینها تمبرهای ریز میکروسکوپی هستند که بر روی قسمتی از نقره یافت می شوند. برای مشاهده صحیح آنها باید با میکروسکوپ به دقت نگاه کنید. این سریعترین راه برای تشخیص این است که نقره شما معامله واقعی است یا خیر.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که علائم جعلی وجود داشته باشد ، اما اینها رایج نیستند.

اگر جواهر هیچ ناحیه ای ندارد که روی آن علامت بزنند ، ممکن است قطعه بدون مهر باشد حتی اگر از نقره ارزشمند باشد.

۲٫آیا نقره استرلینگ ارزشمند است؟

نقره استرلینگ بسیار مقرون به صرفه تر از انواع فلزات گرانبها ، طلا ، پالادیوم و پلاتین است. این به این دلیل است که نقره بیشتری نسبت به سایر فلزات گرانبها استخراج می شود.

صرف نظر از این ، یکی از زیباترین فلزات با رنگ و درخشندگی استثنایی است. از آنجا که این بخش بسیار کمی از هزینه طلا یا پلاتین است ، نقره استرلینگ برای هر بودجه و عاشق جواهرات مناسب است.

۳٫چرا نقره کدر می شود؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، نقره خوب به راحتی تیره نمی شود. در برابر کدر شدن بسیار مقاوم است و رنگ خود را حفظ می کند.

با این حال ، جواهرات نقره استرلینگ که در معرض هوا و رطوبت قرار می گیرند ، به مرور زمان رنگ می گیرند. دلیل این امر این است که سایر فلزات موجود در آلیاژ (معمولاً مس) با رطوبت و گوگرد موجود در هوا واکنش نشان می دهند. این مواد از نظر شیمیایی به نقره می پیوندند و باعث تغییر رنگ می شوند. اگر نقره شما در معرض مواد شیمیایی مانند آرایش ، عطر ، لوسیون ، اسپری و شوینده ها باشد ، می تواند حتی سریعتر لکه دار شود.

جلوگیری از کدر شدن نقره

تمام نقره های استرلینگ بدون توجه به کیفیت و قیمت با گذشت زمان لکه دار می شوند. در حالی که نمی توانید از آن جلوگیری کنید

مطمئناً می توانید روند را کند کنید

ذخیره سازی: یکی از راه های اصلی این کار این است که جواهرات نقره ای خود را طوری ذخیره کنید که در معرض هوا قرار نگیرند. می توانید نقره را در کیسه های محکم نگهداری کنید. یک ایده خوب این است که نوارهای ضد لک را به کیسه ها اضافه کنید. این از کدر شدن جلوگیری می کند. همچنین می توانید نقره را در جعبه جواهرات با محدودیت هوا یا سایر روشهای ذخیره سازی با رطوبت کم ذخیره کنید. برای جلوگیری از رطوبت هوا ، سیلیکاژل یا یک تکه گچ را برای جذب هوا اضافه کنید.

مواد شیمیایی و قرار گرفتن در معرض: پس از پوشیدن زیورآلات خود ، قبل از نگهداری از جواهرات مطمئن شوید که آنها را تمیز کرده اید. روغن های بدن و سایر عناصر می توانند روی سطح نقره جمع شده و باعث تیره شدن آن شوند. ایده خوبی است که قبل از تماس با آب مانند شنا و دوش ، تمام جواهرات نقره ای را بردارید. از مواد شیمیایی خانگی ، مایعات بدن یا هرگونه ماده حاوی گوگرد مانند لاتکس ، پشم و پیاز دور نگه دارید. همچنین با آرایش ، لوسیون یا لوازم آرایشی تماس نگیرید. همیشه زیورآلات نقره ای خود را آخرین نفر اضافه کنید.

نگهداری: هنگام شستن نقره ، از آب گرم و صابون برای شستن ملایم وسایل استفاده کنید. با یک پارچه نرم خشک کنید تا لکه های خشک آب از بین برود و با دقت ذخیره شود. جلا دادن جواهرات نقره ای یکی دیگر از راه های خوب برای به تاخیر انداختن میزان لکه دار شدن است.

۴٫در حال حاضر لکه دار شده است … اکنون چه کنم؟

برای نقره تیره ، بهترین راه برای از بین بردن پوشش سیاه و بد رنگ ، جلا دادن جواهرات نقره ای است. روشهای مختلفی برای پرداخت وجود دارد:

از پاک کننده جواهرات نقره ای استفاده کنید. از مقدار کمی روی پارچه نرم استفاده کنید و نقره را به آرامی چند بار بکشید. سپس نقره را در آب گرم بشویید و پاک کننده را بشویید.

از یک پارچه پرداخت نقره ای استفاده کنید. هنگام جلا دادن نقره با پارچه ، از مالیدن به صورت دایره ای خودداری کنید زیرا این کار می تواند هرگونه خط و خش را برجسته کند. در عوض نقره را به جلو و عقب بمالید.

نقره خود را با بردن آن نزد جواهرفروش به صورت حرفه ای تمیز کنید.

جواهرات نقره ای خود را در تمیز کننده نقره ای قرار دهید. می توانید شیب های تجاری پیدا کنید ، اما اینها می توانند نگرانی های سلامتی داشته باشند و همچنین می توانند به سطح نقره آسیب برسانند.

یک جایگزین مطمئن تر این است که دستمال تمیز کننده نقره ای خود را در خانه تهیه کنید. در اینجا یک راه برای انجام این کار وجود دارد:

برای این کار ، یک کاسه را با فویل آلومینیوم ، جوش شیرین و نمک اضافه کنید و در آب جوش بریزید. مقداری سرکه سفید اضافه کنید. نقره را برای چند دقیقه خیس کنید. پس از حذف لکه ، وسایل جواهرات را بیرون آورده و پاک کنید. این راهی سریع ، مقرون به صرفه و بسیار آسان برای بدست آوردن درخشش نقره است.

روش های متعدد دیگری نیز وجود دارد که می توانید محلول های تمیز کننده نقره خود را در خانه تهیه کنید. اینها به طور کلی بی خطر هستند زیرا حاوی مواد غیر مضر هستند.

۵٫نقره استرلینگ در مقابل طلای سفید

طلای سفید و نقره استرلینگ بسیار شبیه به هم هستند. در واقع ، برای چشم های آموزش ندیده ، این فلزات یکسان به نظر می رسند. هر دو آلیاژ هستند و هر دو جلوه سفید زیبایی دارند. با این حال ، طلای سفید و نقره دارای ویژگی های متمایزی هستند که آنها را متمایز می کند.

ارزش: یکی از تفاوت های اصلی بین نقره و طلای سفید در ارزش است. همانطور که چند بار قبلاً اشاره کردیم ، هر دو فلزات گرانبهایی هستند. طلای سفید گرانتر از نقره است (اما مقرون به صرفه تر از پلاتین است) در حالی که نقره به عنوان مقرون به صرفه ترین نوع طلا و جواهر شناخته می شود.

نگهداری: نگهداری طلای سفید بسیار راحتتر از نقره است زیرا باعث لکه دار شدن و اکسید شدن نمی شود. برای حفظ درخشندگی به تمیز کردن کمی نیاز دارد. با این حال ، با گذشت زمان آبکاری رودیوم روی طلای سفید می تواند نازک شود و نیاز به استفاده مجدد از یک جواهرساز حرفه ای دارد.

دوام: طلای سفید نسبت به نقره مقاومت بیشتری در برابر آسیب ، ضربه و خط و خش دارد و در صورت اولویت دوام ، انتخاب بهتری است.

اینکه کدام فلز را برای جواهرات خود انتخاب می کنید بستگی به اولویت ها و ترجیحات شما دارد. هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

۶٫آیا نقره استرلینگ ضد حساسیت است؟

نقره استرلینگ پوست شما را تحریک نمی کند و باعث ایجاد حساسیت نمی شود. شایع ترین علت حساسیت به فلزات نیکل است که به ندرت در آلیاژهای نقره استفاده می شود.

مس و روی که معمولاً استفاده می شود به طور کلی بی خطر است. همیشه از جواهرساز خود بررسی کنید که آلیاژها چه فلزاتی دارند تا از هرگونه مشکل غیر ضروری جلوگیری شود.

۷٫خرید جواهرات نقره ای چه نقره استرلینگ خود را به صورت آنلاین بخرید و چه از یک فروشگاه فیزیکی خریداری کنید ، عوامل متعددی را باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که از خرید شما جدا نخواهید شد.

در اینجا یک چک لیست سریع قبل از خرید وجود دارد:

از خرده فروش معتبر خرید کنید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما اغلب تشخیص اینکه آیا کسی خرده فروش معتبر است یا خیر دشوار است. در صورت امکان ، نظرات مربوط به خرده فروش را بررسی کنید. مردم در مورد آنها چه می گویند؟ قبل از خرید سوال کنید و با فروشنده ارتباط برقرار کنید.

علامت مشخصه را برای شناسایی نقره خود بررسی کنید. اگر نمی توانید علامت مشخصه را پیدا کنید ، از فروشنده بپرسید. ممکن است این مورد خیلی کوچک باشد تا دارای ویژگی مشخص باشد.

در مورد فلزات موجود در آلیاژ سوال کنید. به یاد داشته باشید ، اگر پوستی دارید که به حساسیت به فلز حساس است ، این احتمال وجود دارد که نقره حاوی نیکل باشد.

سیاست های پس از فروش را بررسی کنید. آیا فروشنده مسئولیت فروش را بر عهده می گیرد؟

, , , ,