چرا میزان فروش برنج طارم هاشمی و محلی زیاد است؟

شاید نام برنج طارم به عنوان یک برنج با کیفیت، محبوب و پرفروش ایرانی شنیده باشید. سوال اصلی این است که علت تقاضای زیاد مشتریان برنج طارم هاشمی و محلی که با کیفیت‌ترین نوع از برنج طارم هستند چیست؟

هنگام خرید برنج ایرانی درجه یک ، چه برنج شمال، برنج ایرانی و چه برنج خارجی باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید و علاوه بر قیمت فروش برنج، ویژگی‌های کیفی آن را نیز تحت بررسی قرار داده و از این طریق محصولی با کیفیت را انتخاب کنید.

موضوع اصلی این است که کیفیت بالای انواع برنج‌های شمالی نظیر برنج طارم، راتون طارم هاشمی، راتون طارم محلی و برنج کشت دوم طارم امری اثبات شده است.

افرادی که تنها به پخت درجه یک و کیفیت عالی برنج اهمیت می‌دهند، حین مراجعه به یک فروشگاه برنج می‌دانند که چه محصولی را می‌خواهند و در واقع محصول مورد نظر خود را از قبل انتخاب کرده‌اند.

برنج ‌هایی همچون طارم هاشمی و طارم محلی و برنج قهوه ای که می‌توان آن‌ها را در رده‌های نخست لیست خوش پخت‌ترین برنج‌های ایرانی قرار داد، از انتخاب‌های اصلی بسیاری از مشتریان و خریداران برنج‌های با کیفیت ایرانی می‌باشند.کیفیت بسیار خوب انواع برنج‌های طارم سبب می‌شود تا بسیاری از مردم به مصرف آن‌ها علاقه پیدا کنند. عطر بسیار عالی برنج‌های طارم هاشمی و طارم محلی و طعم لذیذی که دارند، تمام افراد را به تهیه و مصرف این نوع برنج‌ها مجاب می‌سازد. بعد از کیفیت مردم به قیمت برنج ایرانی که می خواهند خریداری کنند توجه می کنند.

برنج لنجان

برنج لنجان در سطح استان طرفداران بسیاری دارد و کلیه تولیدات آن به دلیل کاهش کشت آن در همین استان مصرف شده و از بازار محلی به ندرت خارج می گردد. در گذشته بیش از بیست هزار هکتار از زمین های استان اصفهان متعلق به کاشت برنج بود که به دلیل کمبود منابع آبی و پخش شایعات دروغین مبنی بر سمی بودن برنج های این منطقه هم اکنون زمین های زیر کشت این برنج به هفت هزار هکتار رسیده است. در سال ۱۳۹۴ برنج لنجان و مهارت کاشت آن به میزانی حائز اهمیت بوده که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ویژگی های برنج لنجان

دانه های آن سفید رنگ است.
دانه ها ی آن در حالت خشک کوتاه و گرد بوده اما پس از پخت قد کشیده و بلند می شود.
از انواع معطر برنج های ایرانی بوده که عطر و طعم بی مانندی دارد.
به دلیل نشاسته ی بالا بعد از پخت نرم می ماند.
پروتئین بالای این برنج، زمان پخت آن را نسبت به سایر برنج ها طولانی ترمی کند.
میزان شکستگی در آن بسیار پایین است.
در برابر کم آبی مقاومت نسبی بالایی دارد.

برنج را با اب سرد خیس کنیم یا گرم

خیساندن برنج سفید با آب سرد و برنج قهوه ای با آب گرم در دفع آرسنیک بسیار موثر است. از آنجایی که برنج دومین غذای اصلی در ایران بعد از گندم است خیساندن آن به مدت 3 ساعت و 3 بار شستشو با آب فراوان برای از بین بردن آرسنیک توصیه شده است. برای پخت برنج، اولین مرحله خیساندن آن است. برنج را بعد از پاک کردن، با آب ولرم بدون این که مدام چنگ بزنید، آنقدر بشویید که آب روی برنج شفاف شود.  برنج را داخل کاسه یا لگن ریخته و روی آن آب گرم، نه آب داغ بریزید؛ آب باید تقریبا ۴ بند انگشت بالاتر از سطح برنج داخل کاسه یا لگن باشد.  به آب برنج نمک اضافه کنید. اگر می‌خواهید آن را آبکش کنید، لازم نیست نگران مقدار نمک باشید، چرا که بعد از آبکشی می‌توانید با ریختن آب، نمک اضافی آن را بگیرید ولی اگر می‌خواهید برنج را به صورت کته بپزید، نمک آن را به اندازه بریزید یعنی آب برنج نه شور باشد و نه بی نمک. برای خیس خوردن برنج حداقل ۴ تا ۵ ساعت زمان لازم است. (پس از شستن به نسبت هر کیلوگرم برنج ۵۰۰ گرم سنگ نمک شسته شده را در دستمال تمیزی قرار داده و روی برنج بگذارید و یا به جای سنگ نمک از ۲۰۰ گرم نمک کوبیده شده استفاده کنید). نکات گفته شده هم برای برنج ایرانی صدق می کند و هم برای برنج هندی .