روش استخراج تتر چگونه است؟

روش استخراج تتر چیست؟ در مقابل هر یک واحد تتر که استخراج شود یک دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگه داشته می‌شود، که درواقع یک پشتیبان برای این ارز خواهد بود. به این معنی که چنانچه 2.000.000 واحد تتر در بازار عرضه شود، می‌بایست برابر با همان مقدار یعنی 2.000.000 دلار در بانک نگه‌ داشته شود. این کار به دلیل ثابت ماندن قیمت تتر است.

رمز ارز تتر در آغاز تأسیس بر روی لایه اومنی عرضه شد، هر یک واحد تتر با توجه به نیاز و درخواست ابتدا به صرافی‌ها عرضه می‌شود و پس از آن خریدوفروش می‌شود. روند کار تتر کاملاً یک روش غیرمتمرکز است و باوجود همه ویژگی‌های آن و فرآیند کار به‌عنوان یک ارز دیجیتالی غیرمتمرکز شناخته نمی‌شود.

اکنون فرآیند خرید و فروش تتر از طریق کاربرهای معمولی همچون دیگر رمزارزها در صرافی‌ ارز دیجیتال موربیت به شکل گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

تفاوت انواع تتر در چیست؟

USDT ERC20 مبتنی بر بلاکچین اتریوم

USDT Omni مبتنی بر بلاکچین بیت‌ کوین

USDT TRC20 مبتنی بر بلاکچین ترون

USDT EOS مبتنی بر شبکه ای او اس

بیشترین میزان تفاوت انواع تتر در شبکه‌های بلاکچین آن است. همان‌طور که در لیست ارائه‌شده می‌بینید هرکدام از آن‌ها مبتنی بر شبکه‌ای متفاوت هستند و تنها راهی که بتوان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد آدرس کیف‌پول آن‌هاست. لازم به ذکر است که بین این تترها نمی‌توان تراکنش تتری انجام داد و برای انجام هر نوع تراکنشی می‌بایست از همان شبکه بلاکچینی که تتر را خریداری کرده‌اید فروش هم داشته باشید.

کیف‌ پول مناسب نگهداری تتر

بهترین کیف ‌پول‌ها برای نگهداری تتر عبارت‌اند از:

کیف ‌پول تراست والت تتر: این کیف‌پول برای تلفن همراه است و برای استخراج تتر با موبایل نیز بسیار مناسب است. کار کردن با آن نیز راحت و ساده است.

کیف ‌پول کوینومی تتر : یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین کیف‌پول‌های موجود در بازار ارز است.

کیف ‌پول اتمیک تتر: این نوع کیف‌پول هم برای تلفن همراه و هم برای نسخه ویندوز طراحی شده و از اکثر رمزارزها پشتیبانی خواهد کرد.

کیف ‌پول سخت ‌افزاری لجر نانو : یکی از ایمن‌ترین کیف‌پول‌های موجود در جهان است که در چندین مدل مختلف ارائه شده.

کیف‌ پول ترزور: در این کیف‌پول امکان انجام تراکنش‌ها به شکل آفلاین وجود دارد و امنیت منحصربه‌فردی دارد.

کیف‌پول اصلی تتر : این کیف‌ پول نیز با ثبت حساب کاربری در سایت تتر خریداری می‌شود، اما اکنون تتر در ایران به دلیل تحریم‌های موجود قابل‌استفاده نخواهد بود.

 مزایا و معایب تتر چیست؟

رمزارز تتر نیز همچون سایر رمزارزها مزایا و معایبی دارد که در زیر به‌صورت جداگانه هرکدام را برای شما شرح می‌دهیم.

مزایای تتر

سرعت‌بالا در انجام تراکنش‌ها: یکی از ویژگی‌ها و درواقع مزایای تتر سرعت کم در نقل و انتقالات مالی است و این در حالی است که برای انجام هرگونه تراکنشی در سیستم بانکی بین‌المللی چندین روز طول خواهد کشید تا نقل و انتقالات صورت گیرد.

ثابت بودن قیمت: یکی دیگر از ویژگی‌های تتر که این رمزارز را از سایر رمزارزها متمایز می‌کند ثابت بودن قیمت آن است، این در حالی است که رمزارزهای دیگر با توجه به مقدار تراکنش‌ها و درخواست‌های کاربران افزایش یا کاهش خواهند داشت.

کارمزد کم: کمترین میزان کارمزد مربوط به تتر است، درواقع کارمزد تتر به حدی پایین است که می‌توان گفت تقریباً صفر است.

ویژگی‌ها یا درواقع مزایای تتر که شامل سرعت‌بالا، ثبات قیمت و کارمزد پایین است موجب شده است که هرروزه به طرفداران این رمزارز اضافه شود و بتواند جایی ثابت و محکم در تراکنش‌های بین‌المللی پیدا کند.

معایب تتر چیست؟

معایب تتر چیست؟ تتر تاکنون هیچ عیبی نداشته و رشد قابل قبولی در بازار دارد. فقط یک نگرانی در این خصوص وجود دارد آن‌هم این است که اگر زمانی دیگر دلار از تتر پشتیبانی نکرد، تکلیف آن همه سرمایه چه خواهد شد.

مدت‌ زمان انتقال تتر چقدر است؟

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، مدت زمان انتقال تتر بسیار کم است. درواقع می‌توان گفت فقط چند دقیقه طول خواهد کشید تا تراکنش‌ها در این رمزارز انجام شود.

سرمایه‌گذاری در Tether چگونه است؟

چنانچه می‌خواهید در تتر سرمایه‌گذاری کنید باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید:

اولین کار برای سرمایه‌گذاری در تتر بررسی میزان عرضه و درخواست‌هاست و باید به نمودار قیمت‌های بازار ارز توجه کرد

برای سرمایه‌گذاری هرگز در زمانی که قیمت بسیار بالاست هیچ رمزارزی خریداری نکنید

تحقیق در مورد سایت‌ها یا کارگزاری‌های معتبر آنلاین برای خرید رمزارز

بررسی و تحقیق در رابطه با میزان کاربران رمزارز، درصورتی‌که کاربران شبکه یا سایت موردنظر کم باشند این یعنی شبکه‌ای معتبر نیست

توجه به توان مالی برای سرمایه‌گذاری؛ فقط به‌اندازه توان مالی خود سرمایه‌گذاری کنید

در شبکه‌های متفاوت و با رمزارزهای متفاوتی سرمایه‌گذاری کنید

تفاوت بیت‌کوین با تتر در چیست؟

بزرگ‌ترین و اصلی ‌ترین تفاوت تتر با بیت‌ کوین در قیمت آن‌هاست، همان‌طور که می‌دانید قیمت تتر ثابت است اما قیمت بیت‌ کوین با توجه به عرضه و درخواست‌ها به شکل لحظه‌ای در حال تغییر است.

دومین تفاوتی که می‌توان برای بیت‌کوین و تتر ذکر کرد مقدار کارمزد آن‌هاست، همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، میزان کارمزد تتر بسیار کم است و این در حالی است که میزان کارمزد بیت‌کوین با میزان تراکنش‌های صورت گرفته طی یک ماه محاسبه می‌شود و به‌طورمعمول این میزان بیشتر از کارمزد در نظر گرفته‌شده برای تتر خواهد بود.

کارمزد شبکه تتر به چه صورت است؟

کارمزد تتر تقریباً صفر است اما برای محاسبه دقیق‌تر کارمزدها بهتر است بدانید که هزینه انتقال دلار تتر از کیف‌پول مختص به این رمزارز به کیف‌پولی دیگر متفاوت خواهد بود، اما به‌طورمعمول کارمزد تراکنش‌ها در کیف‌پول تتر به حساب‌های موجود در بانک نه یک کیف‌پول دیگر به مقدار 20 دلار در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که اکنون این ویژگی تتر برای کشور ما امکان‌پذیر نیست.